Ecclesiazusae: Difference between revisions
τῶν δ᾽ ὀρθουμένων σῴζει τὰ πολλὰ σώμαθ᾽ ἡ πειθαρχία → But of those who make it through, following orders is what saves most of their lives (Sophocles, Antigone 675f.)
m (Text replacement - "(?s)(==Wikipedia EN==)(\n)(.*)(\n[{=])" to "{{wkpen |wketx=$3 }}$4") |
m (Text replacement - "(?s)(==Wikipedia EL==)(\n)(.*)(\n[{=])" to "{{wkpel |wkeltx=$3 }}$4") |
||
Line 2: | Line 2: | ||
|wketx=[[Assemblywomen]] (Greek: [[Ἐκκλησιάζουσαι]] Ekklesiazousai; also translated as, [[Congresswomen]], [[Women in Parliament]], [[Women in Power]], and [[A Parliament of Women]]) is a comedy written by the Greek playwright Aristophanes in 391 BC. The play invents a scenario where the women of Athens assume control of the government and instate communist reforms that ban private wealth and enforce sexual equality for the old and unattractive. In addition to Aristophanes' political and social satire, Assemblywomen derives its comedy through sexual and scatological humor. It is important to note that the play's central concepts of women in government and communism were not legitimate suggestions from Aristophanes, but rather an outlandish premise that aimed to criticize the Athenian government at the time. | |wketx=[[Assemblywomen]] (Greek: [[Ἐκκλησιάζουσαι]] Ekklesiazousai; also translated as, [[Congresswomen]], [[Women in Parliament]], [[Women in Power]], and [[A Parliament of Women]]) is a comedy written by the Greek playwright Aristophanes in 391 BC. The play invents a scenario where the women of Athens assume control of the government and instate communist reforms that ban private wealth and enforce sexual equality for the old and unattractive. In addition to Aristophanes' political and social satire, Assemblywomen derives its comedy through sexual and scatological humor. It is important to note that the play's central concepts of women in government and communism were not legitimate suggestions from Aristophanes, but rather an outlandish premise that aimed to criticize the Athenian government at the time. | ||
}} | }} | ||
= | {{wkpel | ||
Οι [[Εκκλησιάζουσες]] είναι κωμωδία του Αριστοφάνη. Η υπόθεση του έργου είναι μάλλον αποκύημα της φαντασίας του Αριστοφάνη, ωστόσο τοποθετείται χρονικά σε μια εποχή που θεωρείται πιθανό ότι πράγματι οι γυναίκες της Αθήνας αντιδρούσαν εμπράκτως στην αντρική εξουσία. Ενδεχομένως γραμμένη το 391 ή το 392 π.Χ., λιγότερο από μία δεκαετία πριν ο Αριστοφάνης αποβιώσει, ασχολείται με την πολιτική ή μάλλον με μία πλευρά της, αυτή της πειθούς. Είναι όμως η εποχή κατά την οποία ο Αριστοφάνης περνά από την αρχαία στη μέση κωμωδία, μια μετάβαση που ξεκίνησε σχεδόν αμέσως μετά τη «Λυσιστράτη» (411 π.Χ.), όταν φαίνεται πως εγκατέλειψε για λίγο το θέμα της πολιτικής. Χρειάστηκαν 19 περίπου χρόνια για να ασχοληθεί ξανά με το θέμα, όμως οι «Εκκλησιάζουσες», όπως αργότερα και ο «Πλούτος» (388 π.Χ.), αν και έχουν και πάλι ως κύριο θέμα την πολιτική, είναι λιγότερο δηκτικά σε σχέση με τις πάλαι ποτέ αιχμηρές κωμωδίες του. | |wkeltx=Οι [[Εκκλησιάζουσες]] είναι κωμωδία του Αριστοφάνη. Η υπόθεση του έργου είναι μάλλον αποκύημα της φαντασίας του Αριστοφάνη, ωστόσο τοποθετείται χρονικά σε μια εποχή που θεωρείται πιθανό ότι πράγματι οι γυναίκες της Αθήνας αντιδρούσαν εμπράκτως στην αντρική εξουσία. Ενδεχομένως γραμμένη το 391 ή το 392 π.Χ., λιγότερο από μία δεκαετία πριν ο Αριστοφάνης αποβιώσει, ασχολείται με την πολιτική ή μάλλον με μία πλευρά της, αυτή της πειθούς. Είναι όμως η εποχή κατά την οποία ο Αριστοφάνης περνά από την αρχαία στη μέση κωμωδία, μια μετάβαση που ξεκίνησε σχεδόν αμέσως μετά τη «Λυσιστράτη» (411 π.Χ.), όταν φαίνεται πως εγκατέλειψε για λίγο το θέμα της πολιτικής. Χρειάστηκαν 19 περίπου χρόνια για να ασχοληθεί ξανά με το θέμα, όμως οι «Εκκλησιάζουσες», όπως αργότερα και ο «Πλούτος» (388 π.Χ.), αν και έχουν και πάλι ως κύριο θέμα την πολιτική, είναι λιγότερο δηκτικά σε σχέση με τις πάλαι ποτέ αιχμηρές κωμωδίες του. | ||
Οι «Εκκλησιάζουσες» παραμένουν, ωστόσο, μία ακόμα πολιτική κωμωδία-σάτιρα, από τις χαρακτηριστικές του Αριστοφάνη, στην οποία για άλλη μια φορά - μετά τη "Λυσιστράτη" - τάσσεται υπέρ των γυναικών. Η πρωταγωνίστρια του έργου, η δυναμική και κατεργάρα Πραξαγόρα, είναι εκείνη που θα αναλάβει τα ηνία της γυναικείας επανάστασης, όχι με σκοπό την επαναφορά σε πρότερες καταστάσεις, όπως συμβαίνει με την Λυσιστράτη, αλλά με μοναδικό στόχο την αλλαγή ολόκληρης της Αθηναϊκής Δημοκρατίας. | Οι «Εκκλησιάζουσες» παραμένουν, ωστόσο, μία ακόμα πολιτική κωμωδία-σάτιρα, από τις χαρακτηριστικές του Αριστοφάνη, στην οποία για άλλη μια φορά - μετά τη "Λυσιστράτη" - τάσσεται υπέρ των γυναικών. Η πρωταγωνίστρια του έργου, η δυναμική και κατεργάρα Πραξαγόρα, είναι εκείνη που θα αναλάβει τα ηνία της γυναικείας επανάστασης, όχι με σκοπό την επαναφορά σε πρότερες καταστάσεις, όπως συμβαίνει με την Λυσιστράτη, αλλά με μοναδικό στόχο την αλλαγή ολόκληρης της Αθηναϊκής Δημοκρατίας. | ||
}} | |||
==Wikipedia DE== | ==Wikipedia DE== | ||
Die [[Weibervolksversammlung]] oder [[Frauen in der Volksversammlung]] (griechisch Ἐκκλησιάζουσαι Ekklēsiázousai) ist eine klassische griechische Komödie, die der Dichter Aristophanes um 392 v. Chr. schrieb. In ihr stellte er Frauen als eine latente revolutionäre Kraft dar, ein Thema, das er bereits in seiner früheren Komödie Lysistrata behandelte. | Die [[Weibervolksversammlung]] oder [[Frauen in der Volksversammlung]] (griechisch Ἐκκλησιάζουσαι Ekklēsiázousai) ist eine klassische griechische Komödie, die der Dichter Aristophanes um 392 v. Chr. schrieb. In ihr stellte er Frauen als eine latente revolutionäre Kraft dar, ein Thema, das er bereits in seiner früheren Komödie Lysistrata behandelte. |
Revision as of 11:35, 13 October 2022
Wikipedia EN
Assemblywomen (Greek: Ἐκκλησιάζουσαι Ekklesiazousai; also translated as, Congresswomen, Women in Parliament, Women in Power, and A Parliament of Women) is a comedy written by the Greek playwright Aristophanes in 391 BC. The play invents a scenario where the women of Athens assume control of the government and instate communist reforms that ban private wealth and enforce sexual equality for the old and unattractive. In addition to Aristophanes' political and social satire, Assemblywomen derives its comedy through sexual and scatological humor. It is important to note that the play's central concepts of women in government and communism were not legitimate suggestions from Aristophanes, but rather an outlandish premise that aimed to criticize the Athenian government at the time.
Wikipedia EL
Οι Εκκλησιάζουσες είναι κωμωδία του Αριστοφάνη. Η υπόθεση του έργου είναι μάλλον αποκύημα της φαντασίας του Αριστοφάνη, ωστόσο τοποθετείται χρονικά σε μια εποχή που θεωρείται πιθανό ότι πράγματι οι γυναίκες της Αθήνας αντιδρούσαν εμπράκτως στην αντρική εξουσία. Ενδεχομένως γραμμένη το 391 ή το 392 π.Χ., λιγότερο από μία δεκαετία πριν ο Αριστοφάνης αποβιώσει, ασχολείται με την πολιτική ή μάλλον με μία πλευρά της, αυτή της πειθούς. Είναι όμως η εποχή κατά την οποία ο Αριστοφάνης περνά από την αρχαία στη μέση κωμωδία, μια μετάβαση που ξεκίνησε σχεδόν αμέσως μετά τη «Λυσιστράτη» (411 π.Χ.), όταν φαίνεται πως εγκατέλειψε για λίγο το θέμα της πολιτικής. Χρειάστηκαν 19 περίπου χρόνια για να ασχοληθεί ξανά με το θέμα, όμως οι «Εκκλησιάζουσες», όπως αργότερα και ο «Πλούτος» (388 π.Χ.), αν και έχουν και πάλι ως κύριο θέμα την πολιτική, είναι λιγότερο δηκτικά σε σχέση με τις πάλαι ποτέ αιχμηρές κωμωδίες του.
Οι «Εκκλησιάζουσες» παραμένουν, ωστόσο, μία ακόμα πολιτική κωμωδία-σάτιρα, από τις χαρακτηριστικές του Αριστοφάνη, στην οποία για άλλη μια φορά - μετά τη "Λυσιστράτη" - τάσσεται υπέρ των γυναικών. Η πρωταγωνίστρια του έργου, η δυναμική και κατεργάρα Πραξαγόρα, είναι εκείνη που θα αναλάβει τα ηνία της γυναικείας επανάστασης, όχι με σκοπό την επαναφορά σε πρότερες καταστάσεις, όπως συμβαίνει με την Λυσιστράτη, αλλά με μοναδικό στόχο την αλλαγή ολόκληρης της Αθηναϊκής Δημοκρατίας.
Wikipedia DE
Die Weibervolksversammlung oder Frauen in der Volksversammlung (griechisch Ἐκκλησιάζουσαι Ekklēsiázousai) ist eine klassische griechische Komödie, die der Dichter Aristophanes um 392 v. Chr. schrieb. In ihr stellte er Frauen als eine latente revolutionäre Kraft dar, ein Thema, das er bereits in seiner früheren Komödie Lysistrata behandelte.
Der Name der Protagonistin Praxagora leitet sich von praxis und agora ab und kann als die in der Versammlung handelnde, also Parlamentarierin, übersetzt werden.
Translations
ar: برلمان النساء (مسرحية); bg: Жените в Народното събрание; ca: Les assembleistes; de: Die Weibervolksversammlung; el: Εκκλησιάζουσες (κωμωδία); en: Assemblywomen; es: Las asambleístas; fi: Naishallitus; fr: L'Assemblée des femmes; he: מהפכת הנשים; is: Þingkonurnar; it: Le donne al parlamento; ja: 女の議会; la: Ecclesiazusae; nl: Vrouwenparlement; no: Kvinnene i folkeforsamlingen; pt: As Mulheres na Assembleia; ru: Женщины в народном собрании; sh: Eklesijazuse; simple: Assemblywomen; sv: Kvinnornas folkförsamling; tr: Kadinlarmecliste; uk: Жінки в народних зборах