3,277,172
edits
(6_3) |
m (LSJ1 replacement) |
||
(20 intermediate revisions by the same user not shown) | |||
Line 8: | Line 8: | ||
|Transliteration C=okrivas | |Transliteration C=okrivas | ||
|Beta Code=o)kri/bas | |Beta Code=o)kri/bas | ||
|Definition=[ῐ], αντος, ὁ, (ὄκρις, βαίνω) < | |Definition=[ῐ], αντος, ὁ, ([[ὄκρις]], [[βαίνω]])<br><span class="bld">A</span> [[platform]] or [[tribune]] in the Odeum at Athens, on which the actors appeared at the Proagon, [[Plato|Pl.]]''[[Symposium|Smp.]]'' 194b; but expld. as <b class="b3">τὸ λογεῖον ἐφ' οὗ οἱ τραγῳδοὶ ἠγωνίζοντο</b>, [[Hesychius Lexicographus|Hsch.]]<br><span class="bld">2</span> = [[κόθορνος]], Philostr.''VA''6.11, ''VS''1.9.1: in plural, Id.''VA''5.9, Them.''Or.'' 26.316d, Luc.''Ner.''9.<br><span class="bld">II</span> generally, like [[κιλλίβας]],<br><span class="bld">1</span> [[painter's easel]], Poll.7.129.<br><span class="bld">2</span> [[raised seat of the chariot-driver]], [[Hesychius Lexicographus|Hsch.]], Phot., Suid.<br><span class="bld">3</span> dub. sens., ὑπερθέντων ὀκρ[ίβαντα] ''IG''12(8).261 (Thasos).<br><span class="bld">III</span> [[ass]] or [[wild goat]], Anon. ap. [[Hesychius Lexicographus|Hsch.]] | ||
}} | }} | ||
{{pape | {{pape | ||
|ptext=[[https://www.translatum.gr/images/pape/pape-02-0316.png Seite 316]] αντος, ὁ, 1) Gerüst auf der Schaubühne, bes. in der Tragödie, von wo herab die Schauspieler sprachen, ἀναβαίνοντος ἐπὶ τὸν ὀκρίβαντα μετὰ τῶν ὑποκριτῶν, Plat. Conv. 194 b; Luc. Ner. 9; entweder = [[λογεῖον]], wie Schol. Plat. a. a. O. u. Phot., nach Tim. lex. [[πῆγμα]] τὸ ἐν θεάτρῳ τιθέμενον, ἐφ' οὗ ἵστανται οἱ τὰ δημόσια λέγοντες, oder die Stelle der [[θυμέλη]] in den alten Theatern vertretend, oder nach Hesych. [[κιλλίβας]] [[τρισκελής]], ἐφ' οὗ ἵσταντο οἱ ὑποκριταὶ καὶ τὰ ἐκ μετεώρου ἔλεγον; derselbe erklärt es auch noch durch ἐμβάται, wie Phot. durch ἐμβάδες; u. so braucht es Philostr. V. Apoll. 5, 9, έφεστῶτα ὀκρίβασιν [[οὕτως]] ὑψηλοῖς, vom tragischen Kothurn, nach V. Sophist. 1, 9 u. Themist. or. 26 p. 316 d Erfindung des Aeschylus. – 2) die Staffelei des Malers, Poll. 7, 129. 10, 163. – 3) der erhöhte Sitz des Kutschers, Kutschbock, Suid., u. übh., wie [[κιλλίβας]], ein Gerüst, hinaufzusteigen oder Etwas darauf zu stellen, Bock. – Nach Hesych. auch = [[κίλλος]], Esel, wilder Bock. | |ptext=[[https://www.translatum.gr/images/pape/pape-02-0316.png Seite 316]] αντος, ὁ, 1) Gerüst auf der Schaubühne, bes. in der Tragödie, von wo herab die Schauspieler sprachen, ἀναβαίνοντος ἐπὶ τὸν ὀκρίβαντα μετὰ τῶν ὑποκριτῶν, Plat. Conv. 194 b; Luc. Ner. 9; entweder = [[λογεῖον]], wie Schol. Plat. a. a. O. u. Phot., nach Tim. lex. [[πῆγμα]] τὸ ἐν θεάτρῳ τιθέμενον, ἐφ' οὗ ἵστανται οἱ τὰ δημόσια λέγοντες, oder die Stelle der [[θυμέλη]] in den alten Theatern vertretend, oder nach Hesych. [[κιλλίβας]] [[τρισκελής]], ἐφ' οὗ ἵσταντο οἱ ὑποκριταὶ καὶ τὰ ἐκ μετεώρου ἔλεγον; derselbe erklärt es auch noch durch ἐμβάται, wie Phot. durch ἐμβάδες; u. so braucht es Philostr. V. Apoll. 5, 9, έφεστῶτα ὀκρίβασιν [[οὕτως]] ὑψηλοῖς, vom tragischen Kothurn, nach V. Sophist. 1, 9 u. Themist. or. 26 p. 316 d Erfindung des Aeschylus. – 2) die Staffelei des Malers, Poll. 7, 129. 10, 163. – 3) der erhöhte Sitz des Kutschers, Kutschbock, Suid., u. übh., wie [[κιλλίβας]], ein Gerüst, hinaufzusteigen oder Etwas darauf zu stellen, Bock. – Nach Hesych. auch = [[κίλλος]], Esel, wilder Bock. | ||
}} | |||
{{bailly | |||
|btext=βαντος (ὁ) :<br />[[estrade d'où déclamaient les acteurs de tragédie]].<br />'''Étymologie:''' ὄκρις, [[βαίνω]]. | |||
}} | |||
{{elru | |||
|elrutext='''ὀκρίβας:''' αντος (ῐ) ὁ [[театральные подмостки]], [[сцена]] Plat. | |||
}} | }} | ||
{{ls | {{ls | ||
|lstext='''ὀκρίβας''': [ῐ], -αντος, ὁ, ([[ὄκρις]], βαίνω) [[εἶδος]] βήματος ἐπὶ τῆς τραγικῆς σκηνῆς, [[ὁπόθεν]] οἱ ὑποκριταὶ ἀπήγγελον τὰ ἑαυτῶν μέρη, ὡς τὸ [[λογεῖον]], Λατ. pulpitum, Πλάτ. Συμπ. 194Β· νομίζουσί τινες ὅτι τοῦτο ἦτο ἐν τῷ ἀρχαιοτάτῳ ξυλίνῳ θεάτρῳ ὅ,τι | |lstext='''ὀκρίβας''': [ῐ], -αντος, ὁ, ([[ὄκρις]], βαίνω) [[εἶδος]] βήματος ἐπὶ τῆς τραγικῆς σκηνῆς, [[ὁπόθεν]] οἱ ὑποκριταὶ ἀπήγγελον τὰ ἑαυτῶν μέρη, ὡς τὸ [[λογεῖον]], Λατ. pulpitum, Πλάτ. Συμπ. 194Β· νομίζουσί τινες ὅτι τοῦτο ἦτο ἐν τῷ ἀρχαιοτάτῳ ξυλίνῳ θεάτρῳ ὅ,τι μετὰ [[ταῦτα]] ἡ [[θυμέλη]], καὶ τὴν ἐπίνοιαν ἀναφέρουσιν εἰς τὸν Αἰσχύλον, Φιλόστρ. 245, 492, Θεμίστ. 316D· πρβλ. Ruhnk. εἰς Τίμ., Σχόλ. εἰς Πλάτ. ἔνθ’ ἀνωτ., Ὁρατ. Α. Ρ. 297· - ἐν τῷ πληθ., Φιλόστρ. 195, Λουκ. Νέρων 9. ΙΙ. [[καθόλου]], ὡς τὸ [[κιλλίβας]], 1) τῶν ζωγράφων τὸ τρισκελὲς [[στήριγμα]] τῶν εἰκόνων, Πολυδ. Ζ΄, 129. 2) τὸ [[ἑδώλιον]] [[ἤτοι]] [[κάθισμα]] τοῦ ἁρματηλάτου ἢ ἡνιόχου, Φώτ., Σουΐδ., (ἔνθ’ ἀντὶ [[σχῆμα]] ἡνιόχου [[ἀναγνωστέον]] [[ὄχημα]], ὡς ἔχει καὶ ὁ Ἡσύχιος ἐν λ., ἴδε Bachm. Ἀνέκδ. σ. 315). ΙΙΙ. - Καθ’ Ἡσύχ.: «[[ὀκρίβας]]· οἱ μὲν ὄνον φασίν, οἱ δὲ ἄγριον κριὸν» κτλ. | ||
}} | |||
{{lsm | |||
|lsmtext='''ὀκρίβας:''' [ῐ], -αντος, ὁ ([[ὄκρις]], [[βαίνω]]), είδος εξέδρας στη [[σκηνή]] του θεάτρου, από την οποία οι υποκριτές απήγγελαν τα μέρη τους, σε Πλάτ. | |||
}} | |||
{{mdlsj | |||
|mdlsjtxt=ὀκρί-˘βας, αντος, [[ὄκρις]], [[βαίνω]]<br />a [[kind]] of [[tribune]] on the [[stage]], from [[which]] the actors declaimed, Plat. | |||
}} | }} |