ἀνάγνωσις: Difference between revisions

m
no edit summary
mNo edit summary
mNo edit summary
Line 15: Line 15:
{{ls
{{ls
|lstext='''ἀνάγνωσις''': -εως, ἡ, ὅμ. τῷ [[ἀναγνώρισις]], Ἡρόδ. 1. 116. 2) [[ἀνάγνωσις]], ὡς καὶ νῦν, κοιν. «διάβασμα», Πλάτ. Εὐθύδ. 279Ε, Νόμ. 810Ε: - ἡ πρὸς τὴν ἀνάγνωσιν [[ἀγάπη]], [[μελέτη]], Πλούτ. 2. 604D: - κατὰ πληθ. λειτουργικαὶ ἀναγνώσεις, περικοπαὶ τῶν Γραφῶν, Ἐκκλ. ΙΙ. «ἀνάπεισις» Σουΐδ.
|lstext='''ἀνάγνωσις''': -εως, ἡ, ὅμ. τῷ [[ἀναγνώρισις]], Ἡρόδ. 1. 116. 2) [[ἀνάγνωσις]], ὡς καὶ νῦν, κοιν. «διάβασμα», Πλάτ. Εὐθύδ. 279Ε, Νόμ. 810Ε: - ἡ πρὸς τὴν ἀνάγνωσιν [[ἀγάπη]], [[μελέτη]], Πλούτ. 2. 604D: - κατὰ πληθ. λειτουργικαὶ ἀναγνώσεις, περικοπαὶ τῶν Γραφῶν, Ἐκκλ. ΙΙ. «ἀνάπεισις» Σουΐδ.
}}
{{grml
|mltxt=η (Α [[ἀνάγνωσις]])<br /><b>1.</b> [[απόδοση]] γραπτού κειμένου με προφορικό λόγο, [[διάβασμα]]<br /><b>2.</b> [[διάβασμα]] με δυνατή [[φωνή]] [[εμπρός]] σε [[ακροατήριο]]<br /><b>νεοελλ.</b><br /><b>1.</b> [[κατανόηση]] της σημασίας συμβόλων (ιερογλυφικών <b>κ.λπ.</b>)<br /><b>2.</b> [[κείμενο]] για [[ανάγνωση]]<br /><b>3.</b> το [[μάθημα]] της ανάγνωσης<br /><b>αρχ.</b><br />[[αναγνώριση]], [[επαναφορά]] στη [[μνήμη]] προσώπου, πράγματος ή περιστάσεων.<br />[<b><span style="color: brown;">ΕΤΥΜΟΛ.</span></b> <span style="color: red;"><</span> [[ἀναγιγνώσκω]].<br /><b><span style="color: brown;">ΠΑΡ.</span></b> [[αναγνωστικός]]].
}}
}}
{{bailly
{{bailly