|
|
Line 21: |
Line 21: |
| {{Autenrieth | | {{Autenrieth |
| |auten=[[man]] (homo); [[mostly]] pl., as opp. to gods, ἆθανάτων τε [[θεῶν]] [[χαμαὶ]] ἐρχομένων τ' ἀνθρώπων, Il. 5.442; [[mankind]], πάντας ἐπ' ἀνθρώπους, ‘the [[world]] [[over]],’ Il. 24.535; joined [[with]] a [[more]] [[specific]] [[word]], [[ἄνθρωπος]] [[ὁδίτης]], Π 2, Od. 13.123. | | |auten=[[man]] (homo); [[mostly]] pl., as opp. to gods, ἆθανάτων τε [[θεῶν]] [[χαμαὶ]] ἐρχομένων τ' ἀνθρώπων, Il. 5.442; [[mankind]], πάντας ἐπ' ἀνθρώπους, ‘the [[world]] [[over]],’ Il. 24.535; joined [[with]] a [[more]] [[specific]] [[word]], [[ἄνθρωπος]] [[ὁδίτης]], Π 2, Od. 13.123. |
| }}
| |
| {{Slater
| |
| |sltr=[[ἄνθρωπος]] (-ος v. l., -ῳ; -οι, -ων, -οις, -οισι(ν), -ους) <br /> <b>1</b> [[man]], pl., [[mankind]] <br /> <b>a</b> σκιαρόν τε [[φύτευμα]] ξυνὸν ἀνθρώποις (O. 3.18) ἀμφὶ δ' ἀνθρώπων φρασὶν ἀμπλακίαι ἀναρίθμητοι κρέμανται (O. 7.24) ἐν δ' ἀρετὰν ἔβαλεν καὶ χάρματ ἀνθρώποισι προμαθέος [[αἰδώς]] (O. 7.44) φαντὶ δ' ἀνθρώπων παλαιαὶ ῥήσιες (O. 7.54) παραπειρῶνται Διὸς ἀργικεραύνου εἴ τιν' [[ἔχει]] λόγον ἀνθρώπων [[πέρι]] (O. 8.4) Αἴγιναν [[ἔνθα]] ἀσκεῖται [[Θέμις]] ἔξοχ' ἀνθρώπων (O. 8.23) τερπνὸν δ' ἐν ἀνθρώποις [[ἴσον]] [[ἔσσεται]] [[οὐδέν]] (O. 8.53) πολλοὶ δὲ διδακταῖς ἀνθρώπων ἀρεταῖς [[κλέος]] ὤρουσαν [[ἀρέσθαι]] (O. 9.101) ἔστιν ἀνθρώποις ἀνέμων [[ὅτε]] [[πλεῖστα]] [[χρῆσις]] (O. 11.1) πολλὰ δ' ἀνθρώποις παρὰ γνώμαν ἔπεσεν (O. 12.10) ἔτυμον λόγον ἀνθρώπων (P. 1.68) [[μείων]] ἕπεται [[μῶμος]] ἀνθρώπων (P. 1.82) ἐν ἀνθρώποισι (P. 3.21) πολυπήμονας ἀνθρώποισιν ἰᾶσθαι νόσους (P. 3.46) εἴ τιν' ἀνθρώπων (P. 3.86) Νέστορα καὶ Λύκιον Σαρπηδόν, ἀνθρώπων [[φάτις]], — γινώσκομεν (P. 3.112) ὄρνιν [[Κυπρογένεια]] φέρεν πρῶτον ἀνθρώποισι (P. 4.217) ὁ γὰρ καιρὸς πρὸς ἀνθρώπων βραχὺ [[μέτρον]] [[ἔχει]] (P. 4.286) σκιᾶς [[ὄναρ]] [[ἄνθρωπος]] (v. l. ἄνθρωποι) (P. 8.96) εἰ δέ [[τις]] [[ὄλβος]] ἐν ἀνθρώποισιν, [[ἄνευ]] καμάτου οὐ φαίνεται (P. 12.28) ἔστι δέ [[τις]] [[λόγος]] ἀνθρώπων (N. 9.6) ἔνθ' Ἀρείας πόρον ἄνθρωποι καλέοισι (N. 9.41) ἔστι δὲ καὶ [[κόρος]] ἀνθρώπων βαρὺς ἀντιάσαι (N. 10.20) χαλεπὰ δ' [[ἔρις]] ἀνθρώποις ὁμιλεῖν κρεσσόνων (N. 10.72) τὸ δ' ἐκ Διὸς ἀνθρώποις σαφὲς [[οὐχ]] ἕπεται [[τέκμαρ]] (N. 11.43) μισθὸς γὰρ ἄλλοις [[ἄλλος]] ἐπ' ἔργμασιν ἀνθρώποις [[γλυκύς]] (I. 1.47) [[ὅσον]] ὀργὰν λτ;γτ;εινοκράτης [[ὑπὲρ]] ἀνθρώπων γλυκεῖαν ἔσχεν (I. 2.36) [[ἄλλοτε]] δ' [[ἀλλοῖος]] [[οὖρος]] πάντας ἀνθρώπους ἐπαίσσων ἐλαύνει (I. 4.6) [[ὅσσα]] δ' ἐπ ἀνθρώπους ἄηται μαρτύρια φθιμένων ζωῶν τε [[φωτῶν]] ἀπλέτου [[δόξας]] (I. 4.9) ἀλλ' Ὅμηρός [[τοι]] τετίμακεν δἰ ἀνθρώπων (I. 4.37) Θεία, [[σέο]] [[ἕκατι]] καὶ μεγασθενῆ νόμισαν χρυσὸν ἄνθρωποι περιώσιον ἄλλων (I. 5.3) φ]έρτατος ἀνθρώπων Πα. 13b. 5. ]ἄνθρωπ[ο (Pae. 21.18) πρὶν μὲν ἕρπε τὸ σὰν κίβδηλον ἀνθρώποισιν ἀπὸ στομάτων Δ. 2. 3. ἁνίκ' ἀνθρώπων καματώδεες οἴχονται μέριμναι στηθέων [[ἔξω]] fr. 124. 5. ἀν]θρώποις[ Θρ. 4. 9. —<br /> <b>b</b> as opposed to<br /> <b>I</b> gods. — θεόμοροι νίσοντ' ἐπ ἀνθρώπους ἀοιδαί (O. 3.10) “ἔν τε θεοῖς [[τοῦτο]] κἀνθρώποις [[ὁμῶς]] αἰδέοντ” (P. 9.40) Ἄπολλον, γλυκὺ δ' ἀνθρώπων [[τέλος]] ἀρχά τε δαίμονος ὀρνύντος αὔξεται (P. 10.10) σὺν θεῷ [[γάρ]] [[τοι]] φυτευθεὶς [[ὄλβος]] ἀνθρώποισι παρμονώτερος (N. 8.17) εἰ [[γάρ]] [[τις]] ἀνθρώπων πράσσει θεοδμάτους ἀρετὰς (I. 6.10) εἰ δέ [[τις]] ἀνθρώποισι [[θεόσδοτος]] ἀτληκηκοτας προστύχῃ fr. 42. 5. ]ἀνθρώπο[ις (supp. Bury) Δ. 2. 3. [[θεῶν]] καὶ κατ' ἀνθρώπων ἀγυιάς fr. 194. 6.<br /> <b>II</b> heroes. ἥροες ἁγνοὶ πρὸς ἀνθρώπων καλέονται fr. 133. 6.<br /> <b>III</b> animals. πολύβοσκον γαῖαν ἀνθρώποισι καὶ εὔφρονα μήλοις (O. 7.63) <br /> <b>c</b> a [[man]], anyone καὶ τὸ σιγᾶν [[πολλάκις]] ἐστὶ σοφώτατον ἀνθρώπῳ νοῆσαι (N. 5.18) <br /> <b>d</b> [[woman]] “καὶ [[τίς]] ἀνθρώπων σε χαμαιγενέων πολιᾶς ἐξανῆκεν γαστρός;” (P. 4.98) “[[τίς]] νιν ἀνθρώπων τέκεν;” (P. 9.33)
| |
| }}
| |
| {{Slater
| |
| |sltr=[[ἄνθρωπος]] (-ος v. l., -ῳ; -οι, -ων, -οις, -οισι(ν), -ους) <br /> <b>1</b> [[man]], pl., [[mankind]] <br /> <b>a</b> σκιαρόν τε [[φύτευμα]] ξυνὸν ἀνθρώποις (O. 3.18) ἀμφὶ δ' ἀνθρώπων φρασὶν ἀμπλακίαι ἀναρίθμητοι κρέμανται (O. 7.24) ἐν δ' ἀρετὰν ἔβαλεν καὶ χάρματ ἀνθρώποισι προμαθέος [[αἰδώς]] (O. 7.44) φαντὶ δ' ἀνθρώπων παλαιαὶ ῥήσιες (O. 7.54) παραπειρῶνται Διὸς ἀργικεραύνου εἴ τιν' [[ἔχει]] λόγον ἀνθρώπων [[πέρι]] (O. 8.4) Αἴγιναν [[ἔνθα]] ἀσκεῖται [[Θέμις]] ἔξοχ' ἀνθρώπων (O. 8.23) τερπνὸν δ' ἐν ἀνθρώποις [[ἴσον]] [[ἔσσεται]] [[οὐδέν]] (O. 8.53) πολλοὶ δὲ διδακταῖς ἀνθρώπων ἀρεταῖς [[κλέος]] ὤρουσαν [[ἀρέσθαι]] (O. 9.101) ἔστιν ἀνθρώποις ἀνέμων [[ὅτε]] [[πλεῖστα]] [[χρῆσις]] (O. 11.1) πολλὰ δ' ἀνθρώποις παρὰ γνώμαν ἔπεσεν (O. 12.10) ἔτυμον λόγον ἀνθρώπων (P. 1.68) [[μείων]] ἕπεται [[μῶμος]] ἀνθρώπων (P. 1.82) ἐν ἀνθρώποισι (P. 3.21) πολυπήμονας ἀνθρώποισιν ἰᾶσθαι νόσους (P. 3.46) εἴ τιν' ἀνθρώπων (P. 3.86) Νέστορα καὶ Λύκιον Σαρπηδόν, ἀνθρώπων [[φάτις]], — γινώσκομεν (P. 3.112) ὄρνιν [[Κυπρογένεια]] φέρεν πρῶτον ἀνθρώποισι (P. 4.217) ὁ γὰρ καιρὸς πρὸς ἀνθρώπων βραχὺ [[μέτρον]] [[ἔχει]] (P. 4.286) σκιᾶς [[ὄναρ]] [[ἄνθρωπος]] (v. l. ἄνθρωποι) (P. 8.96) εἰ δέ [[τις]] [[ὄλβος]] ἐν ἀνθρώποισιν, [[ἄνευ]] καμάτου οὐ φαίνεται (P. 12.28) ἔστι δέ [[τις]] [[λόγος]] ἀνθρώπων (N. 9.6) ἔνθ' Ἀρείας πόρον ἄνθρωποι καλέοισι (N. 9.41) ἔστι δὲ καὶ [[κόρος]] ἀνθρώπων βαρὺς ἀντιάσαι (N. 10.20) χαλεπὰ δ' [[ἔρις]] ἀνθρώποις ὁμιλεῖν κρεσσόνων (N. 10.72) τὸ δ' ἐκ Διὸς ἀνθρώποις σαφὲς [[οὐχ]] ἕπεται [[τέκμαρ]] (N. 11.43) μισθὸς γὰρ ἄλλοις [[ἄλλος]] ἐπ' ἔργμασιν ἀνθρώποις [[γλυκύς]] (I. 1.47) [[ὅσον]] ὀργὰν λτ;γτ;εινοκράτης [[ὑπὲρ]] ἀνθρώπων γλυκεῖαν ἔσχεν (I. 2.36) [[ἄλλοτε]] δ' [[ἀλλοῖος]] [[οὖρος]] πάντας ἀνθρώπους ἐπαίσσων ἐλαύνει (I. 4.6) [[ὅσσα]] δ' ἐπ ἀνθρώπους ἄηται μαρτύρια φθιμένων ζωῶν τε [[φωτῶν]] ἀπλέτου [[δόξας]] (I. 4.9) ἀλλ' Ὅμηρός [[τοι]] τετίμακεν δἰ ἀνθρώπων (I. 4.37) Θεία, [[σέο]] [[ἕκατι]] καὶ μεγασθενῆ νόμισαν χρυσὸν ἄνθρωποι περιώσιον ἄλλων (I. 5.3) φ]έρτατος ἀνθρώπων Πα. 13b. 5. ]ἄνθρωπ[ο (Pae. 21.18) πρὶν μὲν ἕρπε τὸ σὰν κίβδηλον ἀνθρώποισιν ἀπὸ στομάτων Δ. 2. 3. ἁνίκ' ἀνθρώπων καματώδεες οἴχονται μέριμναι στηθέων [[ἔξω]] fr. 124. 5. ἀν]θρώποις[ Θρ. 4. 9. —<br /> <b>b</b> as opposed to<br /> <b>I</b> gods. — θεόμοροι νίσοντ' ἐπ ἀνθρώπους ἀοιδαί (O. 3.10) “ἔν τε θεοῖς [[τοῦτο]] κἀνθρώποις [[ὁμῶς]] αἰδέοντ” (P. 9.40) Ἄπολλον, γλυκὺ δ' ἀνθρώπων [[τέλος]] ἀρχά τε δαίμονος ὀρνύντος αὔξεται (P. 10.10) σὺν θεῷ [[γάρ]] [[τοι]] φυτευθεὶς [[ὄλβος]] ἀνθρώποισι παρμονώτερος (N. 8.17) εἰ [[γάρ]] [[τις]] ἀνθρώπων πράσσει θεοδμάτους ἀρετὰς (I. 6.10) εἰ δέ [[τις]] ἀνθρώποισι [[θεόσδοτος]] ἀτληκηκοτας προστύχῃ fr. 42. 5. ]ἀνθρώπο[ις (supp. Bury) Δ. 2. 3. [[θεῶν]] καὶ κατ' ἀνθρώπων ἀγυιάς fr. 194. 6.<br /> <b>II</b> heroes. ἥροες ἁγνοὶ πρὸς ἀνθρώπων καλέονται fr. 133. 6.<br /> <b>III</b> animals. πολύβοσκον γαῖαν ἀνθρώποισι καὶ εὔφρονα μήλοις (O. 7.63) <br /> <b>c</b> a [[man]], anyone καὶ τὸ σιγᾶν [[πολλάκις]] ἐστὶ σοφώτατον ἀνθρώπῳ νοῆσαι (N. 5.18) <br /> <b>d</b> [[woman]] “καὶ [[τίς]] ἀνθρώπων σε χαμαιγενέων πολιᾶς ἐξανῆκεν γαστρός;” (P. 4.98) “[[τίς]] νιν ἀνθρώπων τέκεν;” (P. 9.33)
| |
| }} | | }} |