παρανήτη: Difference between revisions
καὶ κεραμεὺς κεραμεῖ κοτέει καὶ τέκτονι τέκτων, καὶ πτωχὸς πτωχῷ φθονέει καὶ ἀοιδὸς ἀοιδῷ → and potter is ill-disposed to potter, and carpenter to carpenter, and the beggar is envious of the beggar, the singer of the singer
m (Text replacement - " <span class="bld">" to "<span class="bld">") |
m (LSJ1 replacement) |
||
(8 intermediate revisions by the same user not shown) | |||
Line 8: | Line 8: | ||
|Transliteration C=paraniti | |Transliteration C=paraniti | ||
|Beta Code=paranh/th | |Beta Code=paranh/th | ||
|Definition=(sc. [[χορδή]]), ἡ, | |Definition=(''[[sc.]]'' [[χορδή]]), ἡ, [[paranete]], [[string]] or [[note]] next below the, [[νήτη]], Arist. ''Ph.''248b9, ''Metaph.'' 1018b28, Plu.2.1137c, etc.:—also [[παρανεάτη]], Cratin.134. | ||
}} | }} | ||
{{pape | {{pape | ||
|ptext=[[https://www.translatum.gr/images/pape/pape-02-0491.png Seite 491]] ἡ, sc. [[χορδή]], die Saite neben der untersten, die vorletzte, Arist. metaph. 4, 11 u. Music. | |ptext=[[https://www.translatum.gr/images/pape/pape-02-0491.png Seite 491]] ἡ, ''[[sc.]]'' [[χορδή]], die Saite neben der untersten, die vorletzte, Arist. metaph. 4, 11 u. Music. | ||
}} | |||
{{bailly | |||
|btext=ης (ἡ) :<br /><i>s.e.</i> [[χορδή]];<br />[[avant dernière corde de la lyre]].<br />'''Étymologie:''' [[παρά]], [[νήτη]]. | |||
}} | |||
{{elru | |||
|elrutext='''παρανήτη:''' ἡ стяж. Arst. = [[παρανεάτη]]. | |||
}} | }} | ||
{{ls | {{ls | ||
|lstext='''παρανήτη''': (ἐξυπακ. [[χορδή]]), ἡ, ἡ χορδὴ ἡ ἀμέσως πρὸ τῆς τελευταίας, δηλ. ἡ προτελευταία τῶν [[πέντε]] χορδῶν, Ἀριστ. Φυσ. 7. 4, 4, Μετὰ τὰ Φυσ. 4. 11, 4, Πλούτ. 2. 1137C, κτλ.· οὕτω [[παρανεάτη]], Κρατῖνος ἐν «Νόμοις» 14· πρβλ. παραμέση. | |lstext='''παρανήτη''': (ἐξυπακ. [[χορδή]]), ἡ, ἡ χορδὴ ἡ ἀμέσως πρὸ τῆς τελευταίας, δηλ. ἡ προτελευταία τῶν [[πέντε]] χορδῶν, Ἀριστ. Φυσ. 7. 4, 4, Μετὰ τὰ Φυσ. 4. 11, 4, Πλούτ. 2. 1137C, κτλ.· οὕτω [[παρανεάτη]], Κρατῖνος ἐν «Νόμοις» 14· πρβλ. παραμέση. | ||
}} | }} | ||
{{grml | {{grml | ||
|mltxt=ή, ΝΜΑ, και [[παρανεάτη]] Α<br /><b>μουσ.</b> (στην [[ονοματοθεσία]] τών χορδών και τών βαθμίδων της κλίμακας) η τετάρτη.<br />[<b><span style="color: brown;">ΕΤΥΜΟΛ.</span></b> <span style="color: red;"><</span> <i>παρ</i>(<i>α</i>)- <span style="color: red;">+</span> [[νεάτη]] / [[νήτη]] «η κατώτατη [[χορδή]]»]. | |mltxt=ή, ΝΜΑ, και [[παρανεάτη]] Α<br /><b>μουσ.</b> (στην [[ονοματοθεσία]] τών χορδών και τών βαθμίδων της κλίμακας) η τετάρτη.<br />[<b><span style="color: brown;">ΕΤΥΜΟΛ.</span></b> <span style="color: red;"><</span> <i>παρ</i>(<i>α</i>)- <span style="color: red;">+</span> [[νεάτη]] / [[νήτη]] «η κατώτατη [[χορδή]]»]. | ||
}} | }} |
Latest revision as of 10:58, 25 August 2023
English (LSJ)
(sc. χορδή), ἡ, paranete, string or note next below the, νήτη, Arist. Ph.248b9, Metaph. 1018b28, Plu.2.1137c, etc.:—also παρανεάτη, Cratin.134.
German (Pape)
[Seite 491] ἡ, sc. χορδή, die Saite neben der untersten, die vorletzte, Arist. metaph. 4, 11 u. Music.
French (Bailly abrégé)
ης (ἡ) :
s.e. χορδή;
avant dernière corde de la lyre.
Étymologie: παρά, νήτη.
Russian (Dvoretsky)
παρανήτη: ἡ стяж. Arst. = παρανεάτη.
Greek (Liddell-Scott)
παρανήτη: (ἐξυπακ. χορδή), ἡ, ἡ χορδὴ ἡ ἀμέσως πρὸ τῆς τελευταίας, δηλ. ἡ προτελευταία τῶν πέντε χορδῶν, Ἀριστ. Φυσ. 7. 4, 4, Μετὰ τὰ Φυσ. 4. 11, 4, Πλούτ. 2. 1137C, κτλ.· οὕτω παρανεάτη, Κρατῖνος ἐν «Νόμοις» 14· πρβλ. παραμέση.
Greek Monolingual
ή, ΝΜΑ, και παρανεάτη Α
μουσ. (στην ονοματοθεσία τών χορδών και τών βαθμίδων της κλίμακας) η τετάρτη.
[ΕΤΥΜΟΛ. < παρ(α)- + νεάτη / νήτη «η κατώτατη χορδή»].