ᾖσμεν: Difference between revisions
From LSJ
Ὡς οὐδὲν ἡ μάθησις, ἂν μὴ νοῦς παρῇ → Quam nihil est disciplina, ni mens → Wie wenig taugt das Lernen, wenn Begabung fehlt
m (Text replacement - "(?s)(\n{{ls\n\|lstext.*}})(\n{{.*}})(\n{{elru.*}})" to "$3$1$2") |
m (pape replacement) |
||
Line 21: | Line 21: | ||
{{lsm | {{lsm | ||
|lsmtext='''ᾖσμεν:''' Αττ. αντί <i>ᾔδειμεν</i>, αʹ πληθ. υπερσ. του [[οἶδα]], βλ. *[[εἴδω]]. | |lsmtext='''ᾖσμεν:''' Αττ. αντί <i>ᾔδειμεν</i>, αʹ πληθ. υπερσ. του [[οἶδα]], βλ. *[[εἴδω]]. | ||
}} | |||
{{pape | |||
|ptext== ᾔδειμεν, s. [[οἶδα]]. | |||
}} | }} |
Revision as of 16:32, 24 November 2022
English (LSJ)
French (Bailly abrégé)
1ᵉ pl. pqp. poét. de *εἴδω.
Russian (Dvoretsky)
ᾖσμεν: (= ᾔδεμεν из ᾔδειμεν) 1 л. pl. ppf. к *εἴδω.
Greek (Liddell-Scott)
ᾖσμεν: Ἀττ. ἀντὶ ᾔδειμεν, ἴδε ἐν λ. *εἴδω.
Greek Monotonic
ᾖσμεν: Αττ. αντί ᾔδειμεν, αʹ πληθ. υπερσ. του οἶδα, βλ. *εἴδω.
German (Pape)
= ᾔδειμεν, s. οἶδα.