ὀϊστοδέγμων: Difference between revisions
From LSJ
Ὡς χαρίεν ἔστ' ἄνθρωπος, ἂν ἄνθρωπος ᾖ → Res est homo peramoena, quum vere est homo → Wie voller Anmut ist ein Mensch, der wirklich Mensch
m (LSJ1 replacement) |
|||
Line 8: | Line 8: | ||
|Transliteration C=oistodegmon | |Transliteration C=oistodegmon | ||
|Beta Code=o)i+stode/gmwn | |Beta Code=o)i+stode/gmwn | ||
|Definition=ὁ, ἡ, gen. ονος, [[holding arrows]], [[θησαυρός]], i.e. a quiver, A.''Pers.''1020 (lyr.). | |Definition=ὁ, ἡ, gen. ονος, [[holding arrows]], [[θησαυρός]], i.e. a quiver, [[Aeschylus|A.]]''[[The Persians|Pers.]]''1020 (lyr.). | ||
}} | }} | ||
{{pape | {{pape |
Latest revision as of 10:40, 17 February 2024
English (LSJ)
ὁ, ἡ, gen. ονος, holding arrows, θησαυρός, i.e. a quiver, A.Pers.1020 (lyr.).
German (Pape)
[Seite 312] ονος, Pfeile fassend, enthaltend, Aesch. Pers. 979, vom Köcher.
French (Bailly abrégé)
ων, ον ; gén. ονος;
qui renferme les traits.
Étymologie: ὀϊστός, δέχομαι.
Greek Monolingual
ὀϊστοδέγμων, ὁ, ἡ (Α)
(ποιητ. τ.) (για φαρέτρα) αυτός που περιέχει βέλη.
[ΕΤΥΜΟΛ. < ὀϊστός «βέλος» + -δέγμων (< δέχομαι), πρβλ. κυμοδέμγων].
Russian (Dvoretsky)
ὀϊστοδέγμων: ονος ἡ (sc. φαρέτρα) содержащий стрелы, т. е. колчан Aesch.