παρυπάτη: Difference between revisions

From LSJ

Ἐλεεινότατόν μοι φαίνετ' ἀτυχία φίλου → Miseria amici mihi suprema est miseria → Am meisten Mitleid, scheint's, heischt eines Freundes Leid

Menander, Monostichoi, 180
(3b)
m (LSJ1 replacement)
 
(10 intermediate revisions by the same user not shown)
Line 8: Line 8:
|Transliteration C=parypati
|Transliteration C=parypati
|Beta Code=parupa/th
|Beta Code=parupa/th
|Definition=[πᾰ] (sc. <b class="b3">χορδή</b>), ἡ, <span class="sense"><p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;<span class="bld">A</span> <b class="b2">string next the</b> <b class="b3">ὑπάτη</b> (q.v.), <span class="bibl">Arist. <span class="title">Pr.</span>917b30</span>, Plu.2.1134f, etc.</span>
|Definition=[πᾰ] (''[[sc.]]'' [[χορδή]]), ἡ, [[string next the]] [[ὑπάτη]] ([[quod vide|q.v.]]), Arist. ''Pr.''917b30, Plu.2.1134f, etc.
}}
}}
{{pape
{{pape
|ptext=[[https://www.translatum.gr/images/pape/pape-02-0529.png Seite 529]] ἡ, sc. [[χορδή]], die Saite neben der ersten od. obersten, fem. von [[παρύπατος]]; Arist. probl. 19, 3; Music.; vgl. Anon. de Mus. Bellerm. p. 61.
|ptext=[[https://www.translatum.gr/images/pape/pape-02-0529.png Seite 529]] ἡ, ''[[sc.]]'' [[χορδή]], die Saite neben der ersten od. obersten, fem. von [[παρύπατος]]; Arist. probl. 19, 3; Music.; vgl. Anon. de Mus. Bellerm. p. 61.
}}
{{elru
|elrutext='''παρῠπάτη:''' ἡ (''[[sc.]]'' [[χορδή]]) соседняя с верхней, т. е. вторая струна лиры Arst., Plut.
}}
}}
{{ls
{{ls
|lstext='''παρῠπάτη''': (ἐξυπακ. [[χορδή]]), ἡ παρὰ τὴν ὑπάτην, ἡ ἀμέσως [[μετὰ]] τὴν πρώτην [[χορδή]], ἡ δευτέρα ἐκ τῶν [[πέντε]], Ἀριστ. Προβλ. 19. 3, Πλούτ. 2. 1134F, κτλ.· πρβλ. παραμέση.
|lstext='''παρῠπάτη''': (ἐξυπακ. [[χορδή]]), ἡ παρὰ τὴν ὑπάτην, ἡ ἀμέσως μετὰ τὴν πρώτην [[χορδή]], ἡ δευτέρα ἐκ τῶν [[πέντε]], Ἀριστ. Προβλ. 19. 3, Πλούτ. 2. 1134F, κτλ.· πρβλ. παραμέση.
}}
}}
{{grml
{{grml
|mltxt=ἡ, Α<br />η δεύτερη [[χορδή]], ο [[δεύτερος]] [[φθόγγος]] του συστήματος, της κλίμακας της αρχαίας μουσικής.<br />[<b><span style="color: brown;">ΕΤΥΜΟΛ.</span></b> <span style="color: red;"><</span> <i>παρ</i>(<i>α</i>)- <span style="color: red;">+</span> [[ὑπάτη]] ([[χορδή]]) «η υψηλότερη [[χορδή]] της λύρας»].
|mltxt=ἡ, Α<br />η δεύτερη [[χορδή]], ο [[δεύτερος]] [[φθόγγος]] του συστήματος, της κλίμακας της αρχαίας μουσικής.<br />[<b><span style="color: brown;">ΕΤΥΜΟΛ.</span></b> <span style="color: red;"><</span> <i>παρ</i>(<i>α</i>)- <span style="color: red;">+</span> [[ὑπάτη]] ([[χορδή]]) «η υψηλότερη [[χορδή]] της λύρας»].
}}
{{elru
|elrutext='''παρῠπάτη:''' ἡ (sc. [[χορδή]]) соседняя с верхней, т. е. вторая струна лиры Arst., Plut.
}}
}}

Latest revision as of 11:16, 25 August 2023

Click links below for lookup in third sources:
Full diacritics: παρῠπάτη Medium diacritics: παρυπάτη Low diacritics: παρυπάτη Capitals: ΠΑΡΥΠΑΤΗ
Transliteration A: parypátē Transliteration B: parypatē Transliteration C: parypati Beta Code: parupa/th

English (LSJ)

[πᾰ] (sc. χορδή), ἡ, string next the ὑπάτη (q.v.), Arist. Pr.917b30, Plu.2.1134f, etc.

German (Pape)

[Seite 529] ἡ, sc. χορδή, die Saite neben der ersten od. obersten, fem. von παρύπατος; Arist. probl. 19, 3; Music.; vgl. Anon. de Mus. Bellerm. p. 61.

Russian (Dvoretsky)

παρῠπάτη: ἡ (sc. χορδή) соседняя с верхней, т. е. вторая струна лиры Arst., Plut.

Greek (Liddell-Scott)

παρῠπάτη: (ἐξυπακ. χορδή), ἡ παρὰ τὴν ὑπάτην, ἡ ἀμέσως μετὰ τὴν πρώτην χορδή, ἡ δευτέρα ἐκ τῶν πέντε, Ἀριστ. Προβλ. 19. 3, Πλούτ. 2. 1134F, κτλ.· πρβλ. παραμέση.

Greek Monolingual

ἡ, Α
η δεύτερη χορδή, ο δεύτερος φθόγγος του συστήματος, της κλίμακας της αρχαίας μουσικής.
[ΕΤΥΜΟΛ. < παρ(α)- + ὑπάτη (χορδή) «η υψηλότερη χορδή της λύρας»].