ᾠδός: Difference between revisions

From LSJ

ὁ ἐντυγχάνων τοῖς τοξεύμασι → he who fell in the way of the bow-shots

Source
(6_14)
(Bailly1_5)
Line 15: Line 15:
{{ls
{{ls
|lstext='''ᾠδός''': ὁ, (καὶ παρὰ Παυσ. 10. 5, 5, ἡ), κατὰ συναίρεσιν ἀντὶ [[ἀοιδός]], [[ψάλτης]], χρησμῶν Εὐρ. [[Ἡρακλ]]. 488, πρβλ. 403· [[μετὰ]] Λέσβιον ᾠδόν, [[παροιμία]] ἐπὶ ἀοιδοῦ τὰ δεύτερα φερομένου, Κρατῖνος ἐν «Χείρωσι» 19, πρβλ. Ἀριστ. Ἀποσπ. 502· οἱ Διονύσου ᾠδοὶ Πλάτ. Νόμ. 812Β· χορούς τινας… ᾠδοὺς [[αὐτόθι]] 800Ε· ἐπὶ τῶν τεττίγων, οἱ [[ὑπὲρ]] κεφαλῆς ᾠδοὶ ὁ αὐτ. ἐν Φαίδρ. 262D, πρβλ. Ἀνθ. Π. 6. 54· περὶ τὸν ᾠδὸν ὄρνιθα, καθ’ ὃν χρόνον ᾄδει ὁ [[ἀλεκτρυών]], [[Πολυδ]]. Α΄, 71. ΙΙ. Τὸ [[ποτήριον]] τὸ ἐπὶ τῷ σκολίῳ διδόμενον, Ἀντιφάνης ἐν «Διπλασίοις» 1, πρβλ. Τρύφωνα παρ’ Ἀθην. 503D.
|lstext='''ᾠδός''': ὁ, (καὶ παρὰ Παυσ. 10. 5, 5, ἡ), κατὰ συναίρεσιν ἀντὶ [[ἀοιδός]], [[ψάλτης]], χρησμῶν Εὐρ. [[Ἡρακλ]]. 488, πρβλ. 403· [[μετὰ]] Λέσβιον ᾠδόν, [[παροιμία]] ἐπὶ ἀοιδοῦ τὰ δεύτερα φερομένου, Κρατῖνος ἐν «Χείρωσι» 19, πρβλ. Ἀριστ. Ἀποσπ. 502· οἱ Διονύσου ᾠδοὶ Πλάτ. Νόμ. 812Β· χορούς τινας… ᾠδοὺς [[αὐτόθι]] 800Ε· ἐπὶ τῶν τεττίγων, οἱ [[ὑπὲρ]] κεφαλῆς ᾠδοὶ ὁ αὐτ. ἐν Φαίδρ. 262D, πρβλ. Ἀνθ. Π. 6. 54· περὶ τὸν ᾠδὸν ὄρνιθα, καθ’ ὃν χρόνον ᾄδει ὁ [[ἀλεκτρυών]], [[Πολυδ]]. Α΄, 71. ΙΙ. Τὸ [[ποτήριον]] τὸ ἐπὶ τῷ σκολίῳ διδόμενον, Ἀντιφάνης ἐν «Διπλασίοις» 1, πρβλ. Τρύφωνα παρ’ Ἀθην. 503D.
}}
{{bailly
|btext=οῦ (ὁ, ἡ)<br />chanteur, chanteuse.<br />'''Étymologie:''' contr. p. [[ἀοιδός]].
}}
}}

Revision as of 20:10, 9 August 2017

Click links below for lookup in third sources:
Full diacritics: ᾠδός Medium diacritics: ᾠδός Low diacritics: ωδός Capitals: ΩΔΟΣ
Transliteration A: ōidós Transliteration B: ōdos Transliteration C: odos Beta Code: w)|do/s

English (LSJ)

ὁ (and in Paus.10.5.12, ἡ), contr. for ἀοιδός,

   A singer, χρησμῶν E.Heracl.488, cf. Phld.Mus.p.20 K., etc.; μετὰ Λέσβιον ᾠδόν, prov. of a second-rate musician, Cratin.243, cf. Arist.Fr.545; οἱ τοῦ Διονύσου ᾠ. Pl.Lg.812b; χορούς τινας . . ᾠδούς ib.800e; of cicadae, οἱ ὑπὲρ κεφαλῆς ᾠ. Id.Phdr.262d, cf. AP6.54 (Paul.Sil.); τὸν ἀλεκτρυόνα τὸν ᾠδὸν ἀποπνίξασά μου Pl.Com.14D.; ὑπὸ τὸν ᾠδὸν ὄρνιθα about cockcrow, Poll.1.71.    II the cup passed round when a scolion was sung, Antiph.85.2, cf. Tryphoap.Ath.11.503d.

German (Pape)

[Seite 1408] ὁ, zsgzgn statt ἀοιδός (von ἀείδω, ᾄδω), der Sä nger; ᾠδοὶ χρησμῶν Eur. Heracl. 489; Plat. Phaedr. 262 d Rep. VII, 800 c; ὑπὸ τὸν ᾠδὸν ὄρνιθα, gegen die Zeit des Hahnenschreies, Poll. 1, 71. – Nach Ath. XI, 503 d hieß so der Pokal, bei dem man die Skolien sang, aus Antiphan.

Greek (Liddell-Scott)

ᾠδός: ὁ, (καὶ παρὰ Παυσ. 10. 5, 5, ἡ), κατὰ συναίρεσιν ἀντὶ ἀοιδός, ψάλτης, χρησμῶν Εὐρ. Ἡρακλ. 488, πρβλ. 403· μετὰ Λέσβιον ᾠδόν, παροιμία ἐπὶ ἀοιδοῦ τὰ δεύτερα φερομένου, Κρατῖνος ἐν «Χείρωσι» 19, πρβλ. Ἀριστ. Ἀποσπ. 502· οἱ Διονύσου ᾠδοὶ Πλάτ. Νόμ. 812Β· χορούς τινας… ᾠδοὺς αὐτόθι 800Ε· ἐπὶ τῶν τεττίγων, οἱ ὑπὲρ κεφαλῆς ᾠδοὶ ὁ αὐτ. ἐν Φαίδρ. 262D, πρβλ. Ἀνθ. Π. 6. 54· περὶ τὸν ᾠδὸν ὄρνιθα, καθ’ ὃν χρόνον ᾄδει ὁ ἀλεκτρυών, Πολυδ. Α΄, 71. ΙΙ. Τὸ ποτήριον τὸ ἐπὶ τῷ σκολίῳ διδόμενον, Ἀντιφάνης ἐν «Διπλασίοις» 1, πρβλ. Τρύφωνα παρ’ Ἀθην. 503D.

French (Bailly abrégé)

οῦ (ὁ, ἡ)
chanteur, chanteuse.
Étymologie: contr. p. ἀοιδός.