νεάτη: Difference between revisions
(Bailly1_3) |
(26) |
||
Line 15: | Line 15: | ||
{{bailly | {{bailly | ||
|btext=<i>par contract.</i> [[νήτη]];<br />ης (ἡ) :<br /><i>s.e.</i> [[χορδή]];<br />la dernière corde de la lyre, la corde au son le plus aigu.<br />'''Étymologie:''' fém. de [[νέατος]]. | |btext=<i>par contract.</i> [[νήτη]];<br />ης (ἡ) :<br /><i>s.e.</i> [[χορδή]];<br />la dernière corde de la lyre, la corde au son le plus aigu.<br />'''Étymologie:''' fém. de [[νέατος]]. | ||
}} | |||
{{grml | |||
|mltxt=[[νεάτη]], δωρ. τ. νεάτα, συνηρ. τ. [[νήτη]], ἡ (Α)<br />(ενν. [[χορδή]])<br /><b>1.</b> η κατώτατη, η έσχατη από τις [[τρεις]] χορδές οι οποίες αποτελούσαν την αρχαιότατη [[μουσική]] [[κλίμακα]]<br /><b>2.</b> η ανώτατη [[χορδή]] ως [[προς]] τον τόνο της φωνής ή του ήχου.<br />[<b><span style="color: brown;">ΕΤΥΜΟΛ.</span></b> Ουσιαστικοποιημένος τ. του θηλ. του επίθ. [[νέατος]] (I)]. | |||
}} | }} |
Revision as of 11:56, 29 September 2017
English (LSJ)
[ᾰ] (sc. χορδή), ἡ, Dor. νεάτα Philol.6:—
A the lowest of the three strings which formed the framework of the musical scale (opp. μέση, ὑπάτη), but the highest in pitch, Cratin.134, Pl.R.443d:— contr. νήτη Arist.Ph.224b34, Metaph.1018b28, 1057a23, Alex.Eph. ap.Theon.Sm.p.140 H., etc.: in pl., ἐπὶ τὰς νήτας . . ἀναβαίνειν, in declamation, Anty ll. ap. Orib.6.10.23. (Orig. fem. of νέατος (A).)
Greek (Liddell-Scott)
νεάτη: [ᾰ], (ἐξυπακ. χορδή), ἡ, ἡ κατωτάτη τῶν τριῶν χορδῶν, αἵτινες ἀπετέλουν τὴν ἀρχαιοτάτην μουσικὴν κλίμακα (ὧν αἱ δύο ἕτεραι ἦσαν ἡ μέση καὶ ἡ ὑπάτη), ἀλλ’ ἡ ἀνωτάτη (ὡς πρὸς τὸν τόνον τῆς φωνῆς ἢ τοῦ ἢχου) κατὰ τοὺς νεωτέρους, Κρατῖν. ἐν «Νόμοις» 14, Πλάτ. Πολ. 443D· συνῃρ. νήτη, Ἀριστ. Φυσ. 5. 1, 7, Μετὰ τὰ Φυσ. 4. 11, 4., 9. 7, 2, κ. ἀλλ.· πρβλ. παρανήτη. (Κυρίως θηλ. τοῦ νέατος).
French (Bailly abrégé)
par contract. νήτη;
ης (ἡ) :
s.e. χορδή;
la dernière corde de la lyre, la corde au son le plus aigu.
Étymologie: fém. de νέατος.
Greek Monolingual
νεάτη, δωρ. τ. νεάτα, συνηρ. τ. νήτη, ἡ (Α)
(ενν. χορδή)
1. η κατώτατη, η έσχατη από τις τρεις χορδές οι οποίες αποτελούσαν την αρχαιότατη μουσική κλίμακα
2. η ανώτατη χορδή ως προς τον τόνο της φωνής ή του ήχου.
[ΕΤΥΜΟΛ. Ουσιαστικοποιημένος τ. του θηλ. του επίθ. νέατος (I)].