παρυπάτη: Difference between revisions
ἔνδον γὰρ ἁνὴρ ἄρτι τυγχάνει, κάρα στάζων ἱδρῶτι καὶ χέρας ξιφοκτόνους → yes, the man is now inside, his face and hands that have slaughtered with the sword dripping with sweat
m (Text replacement - "<span class="sense"><span class="bld">A<\/span> (?s)(?!.*<span class="bld">)(.*)(<\/span>)(\n}})" to "$1$3") |
m (Text replacement - "(?s)(\n{{ls\n\|lstext.*}})(\n{{.*}})(\n{{elru.*}})" to "$3$1$2") |
||
Line 12: | Line 12: | ||
{{pape | {{pape | ||
|ptext=[[https://www.translatum.gr/images/pape/pape-02-0529.png Seite 529]] ἡ, sc. [[χορδή]], die Saite neben der ersten od. obersten, fem. von [[παρύπατος]]; Arist. probl. 19, 3; Music.; vgl. Anon. de Mus. Bellerm. p. 61. | |ptext=[[https://www.translatum.gr/images/pape/pape-02-0529.png Seite 529]] ἡ, sc. [[χορδή]], die Saite neben der ersten od. obersten, fem. von [[παρύπατος]]; Arist. probl. 19, 3; Music.; vgl. Anon. de Mus. Bellerm. p. 61. | ||
}} | |||
{{elru | |||
|elrutext='''παρῠπάτη:''' ἡ (sc. [[χορδή]]) соседняя с верхней, т. е. вторая струна лиры Arst., Plut. | |||
}} | }} | ||
{{ls | {{ls | ||
Line 18: | Line 21: | ||
{{grml | {{grml | ||
|mltxt=ἡ, Α<br />η δεύτερη [[χορδή]], ο [[δεύτερος]] [[φθόγγος]] του συστήματος, της κλίμακας της αρχαίας μουσικής.<br />[<b><span style="color: brown;">ΕΤΥΜΟΛ.</span></b> <span style="color: red;"><</span> <i>παρ</i>(<i>α</i>)- <span style="color: red;">+</span> [[ὑπάτη]] ([[χορδή]]) «η υψηλότερη [[χορδή]] της λύρας»]. | |mltxt=ἡ, Α<br />η δεύτερη [[χορδή]], ο [[δεύτερος]] [[φθόγγος]] του συστήματος, της κλίμακας της αρχαίας μουσικής.<br />[<b><span style="color: brown;">ΕΤΥΜΟΛ.</span></b> <span style="color: red;"><</span> <i>παρ</i>(<i>α</i>)- <span style="color: red;">+</span> [[ὑπάτη]] ([[χορδή]]) «η υψηλότερη [[χορδή]] της λύρας»]. | ||
}} | }} |
Revision as of 15:10, 3 October 2022
English (LSJ)
[πᾰ] (sc. χορδή), ἡ, string next the ὑπάτη (q.v.), Arist. Pr.917b30, Plu.2.1134f, etc.
German (Pape)
[Seite 529] ἡ, sc. χορδή, die Saite neben der ersten od. obersten, fem. von παρύπατος; Arist. probl. 19, 3; Music.; vgl. Anon. de Mus. Bellerm. p. 61.
Russian (Dvoretsky)
παρῠπάτη: ἡ (sc. χορδή) соседняя с верхней, т. е. вторая струна лиры Arst., Plut.
Greek (Liddell-Scott)
παρῠπάτη: (ἐξυπακ. χορδή), ἡ παρὰ τὴν ὑπάτην, ἡ ἀμέσως μετὰ τὴν πρώτην χορδή, ἡ δευτέρα ἐκ τῶν πέντε, Ἀριστ. Προβλ. 19. 3, Πλούτ. 2. 1134F, κτλ.· πρβλ. παραμέση.
Greek Monolingual
ἡ, Α
η δεύτερη χορδή, ο δεύτερος φθόγγος του συστήματος, της κλίμακας της αρχαίας μουσικής.
[ΕΤΥΜΟΛ. < παρ(α)- + ὑπάτη (χορδή) «η υψηλότερη χορδή της λύρας»].