εὐπαρόρμητος: Difference between revisions

From LSJ

Ἀμήχανον δὲ παντὸς ἀνδρὸς ἐκμαθεῖν ψυχήν τε καὶ φρόνημα καὶ γνώμην πρὶν ἂν ἀρχαῖς τε καὶ νόμοισιν ἐντριβὴς φανῇ → It is impossible to know the spirit, thought, and mind of any man before he be versed in sovereignty and the laws

Sophocles, Antigone, 175-7
(6_16)
(Bailly1_2)
Line 15: Line 15:
{{ls
{{ls
|lstext='''εὐπαρόρμητος''': -ον, εὐκόλως παρορμώμενος, Ἀριστ. Ρητ. 2. 2, 10.
|lstext='''εὐπαρόρμητος''': -ον, εὐκόλως παρορμώμενος, Ἀριστ. Ρητ. 2. 2, 10.
}}
{{bailly
|btext=ος, ον :<br />facile à exciter, à émouvoir.<br />'''Étymologie:''' [[εὖ]], [[παρορμάω]].
}}
}}

Revision as of 19:55, 9 August 2017

Click links below for lookup in third sources:
Full diacritics: εὐπαρόρμητος Medium diacritics: εὐπαρόρμητος Low diacritics: ευπαρόρμητος Capitals: ΕΥΠΑΡΟΡΜΗΤΟΣ
Transliteration A: euparórmētos Transliteration B: euparormētos Transliteration C: efparormitos Beta Code: eu)paro/rmhtos

English (LSJ)

ον,

   A easily excited, πρός τινας Arist. Rh.1379a17.

German (Pape)

[Seite 1087] leicht in Bewegung zu setzen, aufzuregen, Arist. rhet. 2, 2, = καὶ ὀργίλοι.

Greek (Liddell-Scott)

εὐπαρόρμητος: -ον, εὐκόλως παρορμώμενος, Ἀριστ. Ρητ. 2. 2, 10.

French (Bailly abrégé)

ος, ον :
facile à exciter, à émouvoir.
Étymologie: εὖ, παρορμάω.