μελῴδημα: Difference between revisions

From LSJ

τῶν δ᾽ ὀρθουμένων σῴζει τὰ πολλὰ σώμαθ᾽ ἡ πειθαρχία → But of those who make it through, following orders is what saves most of their lives (Sophocles, Antigone 675f.)

Source
(6_21)
(Bailly1_3)
Line 15: Line 15:
{{ls
{{ls
|lstext='''μελῴδημα''': τό, [[μελῳδία]], [[μέλος]], ᾆσμα, Πλούτ. 2. 1145Α.
|lstext='''μελῴδημα''': τό, [[μελῳδία]], [[μέλος]], ᾆσμα, Πλούτ. 2. 1145Α.
}}
{{bailly
|btext=ατος (τό) :<br />chant.<br />'''Étymologie:''' [[μελῳδέω]].
}}
}}

Revision as of 20:02, 9 August 2017

Click links below for lookup in third sources:
Full diacritics: μελῴδημα Medium diacritics: μελῴδημα Low diacritics: μελώδημα Capitals: ΜΕΛΩΔΗΜΑ
Transliteration A: melṓidēma Transliteration B: melōdēma Transliteration C: melodima Beta Code: melw/|dhma

English (LSJ)

ατος, τό,

   A melodic interval, ib.1145a.

German (Pape)

[Seite 129] τό, der Gesang, K. S.

Greek (Liddell-Scott)

μελῴδημα: τό, μελῳδία, μέλος, ᾆσμα, Πλούτ. 2. 1145Α.

French (Bailly abrégé)

ατος (τό) :
chant.
Étymologie: μελῳδέω.