μουσοπρόσωπος: Difference between revisions

From LSJ

διαφέρει δὲ ἡ κωμῳδία τῆς τραγῳδίας, ὅτι ἡ μὲν κωμῳδία ἀπὸ γέλωτος εἰς γέλωτα καταλήγει, ἡ δὲ τραγῳδία ἀπὸ θρήνου εἰς θρῆνον → comedy is different from tragedy, because comedy tapers off from laughter into laughter, but tragedy from lament into lament

Source
(6_17)
(Bailly1_3)
Line 15: Line 15:
{{ls
{{ls
|lstext='''μουσοπρόσωπος''': -ον, ὁ ἔχων μουσικὸν ἐξωτερικόν, Ἀνθ. Π. 9. 570.
|lstext='''μουσοπρόσωπος''': -ον, ὁ ἔχων μουσικὸν ἐξωτερικόν, Ἀνθ. Π. 9. 570.
}}
{{bailly
|btext=ος, ον :<br />qui a les traits d’une Muse.<br />'''Étymologie:''' [[μοῦσα]], [[πρόσωπον]].
}}
}}

Revision as of 20:03, 9 August 2017

Click links below for lookup in third sources:
Full diacritics: μουσοπρόσωπος Medium diacritics: μουσοπρόσωπος Low diacritics: μουσοπρόσωπος Capitals: ΜΟΥΣΟΠΡΟΣΩΠΟΣ
Transliteration A: mousoprósōpos Transliteration B: mousoprosōpos Transliteration C: mousoprosopos Beta Code: mousopro/swpos

English (LSJ)

ον,

   A musical-looking, AP9.570 (Phld.).

German (Pape)

[Seite 211] mit Musenantlitz, Philodem. 32 (IX, 570).

Greek (Liddell-Scott)

μουσοπρόσωπος: -ον, ὁ ἔχων μουσικὸν ἐξωτερικόν, Ἀνθ. Π. 9. 570.

French (Bailly abrégé)

ος, ον :
qui a les traits d’une Muse.
Étymologie: μοῦσα, πρόσωπον.