ὀσχοφόρια

From LSJ

τὴν οἴησιν ἔλεγε προκοπῆς ἐγκοπήν → he used to say, Opinion forming is the stoppage of progress

Source
Click links below for lookup in third sources:
Full diacritics: ὀσχοφόρια Medium diacritics: ὀσχοφόρια Low diacritics: οσχοφόρια Capitals: ΟΣΧΟΦΟΡΙΑ
Transliteration A: oschophória Transliteration B: oschophoria Transliteration C: oschoforia Beta Code: o)sxofo/ria

English (LSJ)

τά, ὀσχοφόριον, τό, ὀσχοφόροι, οἱ, etc., v. ὠσχοφόρια.

German (Pape)

[Seite 401] τά, auch ὠσχοφόρια, ein Fest in Athen, ein Tag des σκίρα-Festes, an welchem zwei (nach B. A. 318) dazu erwählte Bürgersöhne in weiblicher Kleidung Weinranken mit Trauben, ὄσχοι od. ὦσχοι, in den Händen tragend aus dem Tempel des Bacchus in den der Athene σκιράς zogen, Plut. Thes. 22 u. Sp., wie Alciphr. 1, 4.

French (Bailly abrégé)

ων (τά) :
v. ὠσχοφόρια.

Russian (Dvoretsky)

ὀσχοφόρια: или ὠσχοφόρια τά осхофории (шествие одетых в женское платье юношей с виноградными ветвями и кистями из храма Вакха в храм Ἀθηνᾶ Σκιράς во время афинского празднества Σκίρα) Plut.

Greek (Liddell-Scott)

ὀσχοφόρια: ἢ ὠσχ-, τά, μία τῶν ἡμερῶν τῆς Ἀθηναϊκῆς ἑορτῆς Σκίρα, καθ’ ἣν παῖδες εὐγενεῖς ἡβῶντες, ἐν γυναικείᾳ περιβολῇ φέροντες κλάδους ἀμπέλων βοτρυοφόρων (ἴδε ὄσχος) μετέβαινον ἐν πομπῇ ἐκ τοῦ ναοῦ τοῦ Διονύσου εἰς τὸν τῆς Σκιράδος Ἀθηνᾶς, Φιλόχορ. 44, Πλουτ. Θησ. 22, Ἀθήν. 495F. Ἀλκίφρων 1. 4., 3. 1· - ὀσχοφόριον, τό, τὸ τῆς Σκιράδος Ἀθηνᾶς ἱερὸν ἐν Φαλήρῳ, Ἡσύχ. (ἔνθα: ὠσχοφ-), Α. Β. 318, κτλ.· - ὀσχοφόροι, οἱ, οἱ παῖδες οἱ φέροντες τοὺς ὄσχους, Ὑπερείδ. καὶ Φιλόχορ. παρ’ Ἁρποκρατ., Ἴστρος 13· - ὀσχοφορέω, ἑορτάζω τὴν ἑορτὴν ὀσχοφόρια, Φώτ.· - ὀσχοφορικός, ή, όν, ὁ ἀνήκων ἢ ἁρμόζων εἰς τὰ ὀσχοφόρια, Ἀθήνα. 631Β· μέλη ὀσχ. Πολυδ. Δ΄, 53. - Ἁπανταχοῦ τῶν λέξεων τούτων ὁ Ἡσύχιος καὶ ἄλλοι γραμματ. ἔγραφον ὠσχ- ἀντὶ ὀσχ-, καὶ οὗτοςτύπος ὑπάρχει ἐν πολλοῖς Ἀντιγράφ.

Greek Monotonic

ὀσχοφόρια: ή ὠσχ-, τά (φέρω), μια από τις ημέρες της Αθηναϊκής εορτής Σκίρα, κατά την οποία αγόρια που κρατούσαν κλαδιά από αμπέλι φορτωμένα με σταφύλια (βλ. ὄσχος) πορεύονταν σε πομπή από το ναό του Βάκχου σ' εκείνον της Σκιράδος Αθηνάς (Ἀθηνᾶ Σκιράς), σε Πλούτ.

Middle Liddell

φέρω
one day of the Athen. festival Σκίρα, on which boys, carrying vine-branches loaded with grapes (v. ὄσχοσ), went in procession from the temple of Bacchus to that of Ἀθηνᾶ Σκιράς, Plut.

Wikipedia EN

The Oschophoria (Greek: ὠσχοφόρια) were a set of ancient Greek festival rites held in Athens during the month Pyanepsion (autumn) in honor of Dionysus, the god of the vine. The festival may have had both agricultural and initiatory functions. Amidst much singing of special songs, two young men dressed in women's clothes would bear branches with grape-clusters attached (ὠσχοί) from Dionysus to the sanctuary of Athena Skiras, and a footrace followed in which select ephebes competed. Ancient sources connect the festival and its rituals to the Athenian hero-king Theseus and specifically to his return from his Cretan adventure. According to that myth, the Cretan princess Ariadne, whom Theseus had abandoned on the island of Naxos while voyaging home, was rescued by an admiring Dionysus; thus the Oschophoria may have honored Ariadne as well. A section of the ancient calendar frieze incorporated into the Byzantine Panagia Gorgoepikoos church in Athens, corresponding to the month Pyanopsion (alternate spelling), has been identified as an illustration of this festival's procession.

Wikipedia EL

Μια από τις γιορτές στην αρχαία Αθήνα ήταν τα Οσχοφόρια (ή Ωσχοφόρια), που εορτάζονταν τις πρώτες ημέρες του μήνα Πυανοψίονα (δηλαδή στα τέλη του Οκτωβρίου) και αφού είχε ολοκληρωθεί ο τρύγος. Η γιορτή αυτή πήρε το όνομά της από τον Όσχο (ή όσχη ή ώσχη) (όπως ονομαζόταν το κλαδί αμπελιού που είχε επάνω του σταφύλια). Στα Οσχοφόρια μια πομπή στην οποία επικεφαλής ήταν δύο ευγενείς νέοι, που φορούσαν μακρό ιερατικό χιτώνα και κρατούσαν όσχους, κατευθυνόταν, ψέλνοντας τα ωσχοφορικά μέλη, από το εν Λίμναις ιερό του Διονύσου στο ιερό της Αθηνάς Σκιράδος (θεότητα της βλάστησης), στο Φάληρο. Τους όσχους, που επρόκειτο να χρησιμοποιηθούν στη γιορτή, τους μάζευαν όταν τελείωνε ο τρύγος και τους συγκέντρωναν στο εν λόγω ιερό του Διονύσου.

Wikipedia DE

Oschophoria (ὀσχοφόρια) nannte man ein attisches Weinlesefest.

Das Fest wurde im Monat Pyanopsion, der dem September oder Oktober entsprechen dürfte, gefeiert. Die zwei Oschophoroi, junge Männer, die Traubenbüschel trugen, wurden von den Deipnophoroi, den Brotträgerinnen, und einer Prozession begleitet. Sie zogen von Athen aus zum Kultbild der Athena Skiras in Phaleron. Zur Feier der Oschophoria gehörten außerdem Tänze und ein Wettlauf. Welche Rolle der Weingott Dionysos bei diesem Fest spielte, ist unklar, hingegen gilt durch Plutarch (Thes. 22-23) als gesichert, dass eine Verbindung zur Theseussage und dem Tribut an Kreta bestand: Theseus habe zwei junge Männer in die Schar der Mädchen eingeschmuggelt, die nach Kreta zu bringen waren, und dort den Minotaurus getötet. Nachdem diese beiden jungen Männer wohlbehalten zurückgekehrt seien, hätten sie – in der Kleidung, die seitdem für dieses Fest vorgeschrieben sei – die Tradition der Prozession eingeleitet. Die beiden Deipnophoroi hingegen symbolisierten die Mütter der jungen Kretafahrer, die ihnen Speisen gebracht und Geschichten erzählt hätten, weshalb es auch immer noch Brauch sei, an diesem Fest Geschichten zu erzählen.

Wikipedia ES

Las Oscoforias (en griego, ὠσχοφόρια) eran un conjunto de ritos de la antigua Grecia que se celebraban en Atenas durante el mes de Pianepsion (otoño) en honor a Dioniso, el dios de la vid.

El festival tuvo funciones tanto agrícolas como iniciátios.​ En medio de muchos cantos especiales, dos jóvenes vestidos de mujer llevaban ramas con racimos de uvas (ὠσχοί) desde el templo de Dioniso hasta el santuario de Atenea Escira. TEnía lugar una carrera a pie en la que competían algunos efebos seleccionados.​

Fuentes antiguas ​ vinculan el festival y sus rituales con el héroe ateniense Teseo y, específicamente, con su regreso de Creta, tras el episodio con el Minotauro. Según este mito, la princesa cretense Ariadna, a la que Teseo había abandonado en la isla de Naxos durante el viaje de vuelta a casa, fue rescatada por un adepto de Dioniso; por tanto, las Oscoforias honrarían también a Ariadna.​

Una parte del antiguo friso del calendario ático incorporado a la iglesia bizantina de Agios Eleftherios de Atenas, correspondiente al mes de pinopsion (ortografía alternada), ha sido identificada como ilustración de la procesión del festival.

Wikipedia IT

Le oscoforie (in greco antico: ὀσχοφόρια; da ὄσχος, "tralcio" e Φέρω, "portare") erano una festa dell'antica Atene in onore di Dioniso e Atena. Secondo la leggenda le oscoforie furono istituite da Teseo al ritorno vittorioso da Creta. Secondo la leggenda gli ateniesi dovevano adempiere uno tributo al re di Creta Minosse, sette ragazzi e sette ragazze si recavano regolarmente da Minosse per essere divorati dal Minotauro. Quando venne il momento di effettuare la terza spedizione sacrificale con Teseo, questi sostituì due giovinette con due amici (per aiutarlo) di aspetto delicato e abbigliati in modo da poter sembrare fanciulle.