ὅθεν: Difference between revisions

From LSJ

Κακὸν φυτὸν πέφυκεν ἐν βίῳ γυνή, καὶ κτώμεθ' αὐτὰς ὡς ἀναγκαῖον κακόν → In vita occrevit nobis ut gramen mulier, malumque hoc opus est servemus domi → Ein schlimm Gewächs erwuchs im Leben uns die Frau, und wir besitzen sie als unumgänglich Leid

Menander, Monostichoi, 304-305
(13_7_2)
(6_5)
Line 12: Line 12:
{{pape
{{pape
|ptext=[[https://www.translatum.gr/images/pape/pape-02-0296.png Seite 296]] correl. zu [[πόθεν]], <b class="b2">von wo, woher</b>, als relat.; [[ὅθεν]] ῥέεν [[ὕδωρ]], Il. 2, 307; ἐξ Ἐνετῶν, [[ὅθεν]] ἡμιόνων [[γένος]], 852; [[ὅθεν]] ἀργύρου ἐστὶ [[γενέθλη]], von daher, wo des Silbers Ursprung ist, ib. 857; [[γένος]] δέ μοι [[ἔνθεν]], [[ὅθεν]] σοι, Il. 4, 58; und mit τε (vgl. ὅς), [[ὅθεν]] τέ περ οὐδ' οἰωνοὶ αὐτόετες οἰχνεῦσιν, Od. 3, 321, vgl. 4, 358. 21, 142; [[ὅθεν]] ἄρχονται, Pind. N. 2, 1; [[ὅθεν]] γεγενναμένοι, P. 5, 74, öfter; Soph. [[δῶμα]], [[ὅθεν]] σε πατρὸς ἐκ φόνων [[ἤνεγκα]] κἀξέσωσα, El. 11; und mit der den Griechen so geläufigen Attraktion, ἐκ δὲ γῆς [[ὅθεν]] προὔκειτο, wo wir [[ὅπου]] erwarten, Trach. 698; auch in Prosa, εἰς τὸ αὐτὸ [[ὅθεν]] ἥκει ἡ [[ψυχή]], Plat. Phaedr. 248 e; auch <b class="b2">weshalb</b>, [[ὅθεν]] δὲ αὐτὸ ἡγοῦμαι μὴ διδακτὸν εἶναι, δίκαιός εἰμι λέγειν, Prot. 319 b; [[ὅθεν]] ἄν τι δύνωνται μανθάνειν, von woher auch immer sie Etwas lernen können, Phaedr. 252 e; u. so auch [[ὅθεν]] δή, oder als <b class="b2">ein</b> Wort geschrieben ὁθενδή, ib. 267 d, u. εἴτ' [[ἄλλοθεν]] ὁθενοῦν, Legg. V, 738 c; [[ὅθεν]] περ, Rep. II, 366 d. Xen. ἀφίκοντο εἰς κώμας, [[ὅθεν]] ἀπέδειξαν λαμβάνειν τὰ ἐπιτήδεια, An. 2, 3, 14; μὴ ἡμᾶς ἀγάγοι (sc. [[ἐκεῖσε]]) [[ὅθεν]] οὐχ οἷόντε [[ἐξελθεῖν]], 1, 3, 17; aber διεκομίζοντο εὐθὺς [[ὅθεν]] ὑπεξέθεντο παῖδας steht für [[ἐκεῖθεν]] [[ὅπου]], Thuc. 1, 89.
|ptext=[[https://www.translatum.gr/images/pape/pape-02-0296.png Seite 296]] correl. zu [[πόθεν]], <b class="b2">von wo, woher</b>, als relat.; [[ὅθεν]] ῥέεν [[ὕδωρ]], Il. 2, 307; ἐξ Ἐνετῶν, [[ὅθεν]] ἡμιόνων [[γένος]], 852; [[ὅθεν]] ἀργύρου ἐστὶ [[γενέθλη]], von daher, wo des Silbers Ursprung ist, ib. 857; [[γένος]] δέ μοι [[ἔνθεν]], [[ὅθεν]] σοι, Il. 4, 58; und mit τε (vgl. ὅς), [[ὅθεν]] τέ περ οὐδ' οἰωνοὶ αὐτόετες οἰχνεῦσιν, Od. 3, 321, vgl. 4, 358. 21, 142; [[ὅθεν]] ἄρχονται, Pind. N. 2, 1; [[ὅθεν]] γεγενναμένοι, P. 5, 74, öfter; Soph. [[δῶμα]], [[ὅθεν]] σε πατρὸς ἐκ φόνων [[ἤνεγκα]] κἀξέσωσα, El. 11; und mit der den Griechen so geläufigen Attraktion, ἐκ δὲ γῆς [[ὅθεν]] προὔκειτο, wo wir [[ὅπου]] erwarten, Trach. 698; auch in Prosa, εἰς τὸ αὐτὸ [[ὅθεν]] ἥκει ἡ [[ψυχή]], Plat. Phaedr. 248 e; auch <b class="b2">weshalb</b>, [[ὅθεν]] δὲ αὐτὸ ἡγοῦμαι μὴ διδακτὸν εἶναι, δίκαιός εἰμι λέγειν, Prot. 319 b; [[ὅθεν]] ἄν τι δύνωνται μανθάνειν, von woher auch immer sie Etwas lernen können, Phaedr. 252 e; u. so auch [[ὅθεν]] δή, oder als <b class="b2">ein</b> Wort geschrieben ὁθενδή, ib. 267 d, u. εἴτ' [[ἄλλοθεν]] ὁθενοῦν, Legg. V, 738 c; [[ὅθεν]] περ, Rep. II, 366 d. Xen. ἀφίκοντο εἰς κώμας, [[ὅθεν]] ἀπέδειξαν λαμβάνειν τὰ ἐπιτήδεια, An. 2, 3, 14; μὴ ἡμᾶς ἀγάγοι (sc. [[ἐκεῖσε]]) [[ὅθεν]] οὐχ οἷόντε [[ἐξελθεῖν]], 1, 3, 17; aber διεκομίζοντο εὐθὺς [[ὅθεν]] ὑπεξέθεντο παῖδας steht für [[ἐκεῖθεν]] [[ὅπου]], Thuc. 1, 89.
}}
{{ls
|lstext='''ὅθεν''': ἀναφορ. ἐπίρρ. ἀντιστοιχοῦν πρὸς τὸ δεικτικὸν [[τόθεν]] καὶ ἐρωτημ. [[πόθεν]]˙ (ἴδε [[τόθεν]]), Λατ. unde, ἐξ οὗ μέρους, Ὅμηρ., κτλ.˙ ὑπὸ πλατανίστῳ, [[ὅθεν]] ῥεεν ἀγλαὸν [[ὕδωρ]] Ἰλ. Β. 307˙ ἐξ Ἑνετῶν, [[ὅθεν]] ἡμιόνων γένος [[αὐτόθι]] 852˙ γένος δ’ ἐμοὶ [[ἔνθεν]], [[ὅθεν]] σοὶ Δ. 58, κτλ.˙ - [[ὡσαύτως]], ἐξ οὗ προσώπου ἢ πράγματος, ὡς τὸ unde ἐν Ὁρατ. Ὠδ. 1. 12. 17, κτλ.˙ ὅθενπερ, δηλ. ἐκ τοῦ [[Διός]], Πινδ. Ν. 2. 1˙ τὴν τεκοῦσαν ..., ὅθενπερ αὐτὸς ἐσπάρη Σοφ. Ο. Τ. 1498˙ Φοίνιξ, ὅθενπερ τοὔνομ’ ἡ [[χώρα]] φέρει Εὐρ. Ἀποσπάς. 816.8˙ - ἑπομένων μορίων, [[ὅθεν]] δὴ Αἰσχύλ. Ἰκ. 15˙ [[ὅθεν]] τε Ὀδ. Δ. 358. β) ἐν τῷ Ἀττικῷ πεζῷ λόγῳ, [[ὅθεν]] δή, Λατ. undecunque, ἐξ οἱασδήποτε πηγῆς, καθ’ οἱονδήποτε τρόπον, Πλάτ. Φαῖδρ. 267D· οὕτω, [[ἄλλοθεν]] ὁθενοῦν, ἐξ οἱουδήποτε ἄλλου τόπου, ὁ αὐτ. ἐν Νόμ. 738C. 2) [[ὅταν]] ἡ προηγουμένη [[πρότασις]] περιέχῃ τὴν ἔννοιαν ἀρχῆς, τὸ [[ὅθεν]] ἀκολουθεῖ καθ’ ἕλξιν ἀντὶ τῶν οθι, οὗ, [[ὅπου]]. - ἐξ Ἀλύβης, [[ὅθεν]] ἀργύρου ἐστὶ [[γενέθλη]], ἐξ Ἀλ., [[ὅπου]] ὑπάρχει φλὲψ ([[μεταλλεῖον]]) ἀργύρου, Ἰλ. Β. 857˙ ἐκ δὲ γῆς, [[ὅθεν]] προὔκειτ’ ἐκ τοῦ ἐδάφους [[ὅπου]] ἔκειτο, Σοφ. Τρ. 701˙ [[ὅθεν]] [[κατεῖδον]] ἀντὶ [[ἔνθεν]] ἵνα, ὁ αὐτ. ἐν Πρ. 782˙ [[ὅθεν]] ... ἀπέλιπε, ἀποκρίνου, ἐκ τοῦ σημείου [[ὅπου]] ἐστάθης, Πλάτ. Γοργ. 497C· περὶ τοῦ ἐναντίου ἴδε ἐν λ. [[κεῖθεν]]˙ - [[ὅθεν]] [[συχνάκις]] κεῖται μόνον ἀντὶ τοῦ [[ἐκεῖσε]] [[ὅθεν]], Ξεν. Ἀν. 1.3, 17., 7.6, 12. ΙΙ. Παρ’ Ἀττ., [[ὡσαύτως]] [[ὅθεν]], δι’ ὅ, δι’ ὃν λόγον, ἐξ οὗ, σφυρῶν ... κέντρα διαπείρας [[μέσον]], [[ὅθεν]] νιν Ἑλλὰς ὠνόμαζεν Οἰδίπουν Εὐρ. Φοίν. 27˙ [[ὅθεν]] ... ἱδρύσαθ’ ἱερὸν Ἄλεξ. ἐν Ἀδήλ. 35˙ - διὰ τίνα λόγον, Πλάτ. Πρωτ. 319Β.
}}
}}

Revision as of 11:22, 5 August 2017

Click links below for lookup in third sources:
Full diacritics: ὅθεν Medium diacritics: ὅθεν Low diacritics: όθεν Capitals: ΟΘΕΝ
Transliteration A: hóthen Transliteration B: hothen Transliteration C: othen Beta Code: o(/qen

English (LSJ)

relat. Adv.

   A whence, ὑπὸ πλατανίστῳ, ὅ. ῥέεν ἀγλαὸν ὕδωρ Il.2.307 ; ἐξ Ἐνετῶν, ὅ. ἡμιόνων γένος ib.852 ; γένος δέ μοι ἔνθεν, ὅ. σοί 4.58, etc. ; πόλεως ὅθεν εἶ IG12(5).310.2 (Paros); also, from whom or which, ὅθεν περ Ὁμηρίδαι ἄρχονται, Διὸς ἐκ προοιμίου Pi.N.2.1 ; τὴν τεκοῦσαν... ὅθεν περ αὐτὸς ἐσπάρη S.OT1498 ; Φοῖνιξ, ὅθεν περ τοὔνομ' ἡ χώρα φέρει E.Fr.819.8 : folld. by Particles, ὅθεν περ (v. supr.) ; ὅθεν δή A.Supp.15 (anap.); ὅθεν τε Od.4.358.    b in Att. Prose, ὅθεν δή from whatever source, in what manner soever, Pl.Phdr.267d ; so ὁθενδήποτε Dosith.p.410 K.; also ἄλλοθεν ὁθενοῦν from any other place whatsoever, Pl.Lg.738c.    2 for where or whither, by attraction, when the antecedent clause contains a notion of place whence, ἐκ δὲ γῆς, ὅ. προὔκειτ' from the ground where it lay, S.Tr.701 ; ὅ. . . ἀπέλιπες, ἀποκρίνου answer [from the point] where you left off, Pl. Grg.497c ; διεκομίζοντο . . ὅ. ὑπεξέθεντο παῖδας καὶ γυναῖκας Th.1.89 ; ὅθεν, = ἐκεῖσε ὅθεν, X.An.1.3.17, 7.6.12, etc. ; ὅθεν περ, = ἐκεῖθεν ὅθεν περ, IG12.78.9,88.23.    II whence, for which reason, σφυρῶν . . κέντρα διαπείρας μέσον, ὅ. νιν Ἑλλὰς ὠνόμαζεν Οἰδίπουν E.Ph.27, cf. Antipho Soph.54, Arist.Ath.3.2, IG22.1011.42, al. ; ὅ. . . ἱδρύσαθ' ἱερόν Alex. 267.4 ; for what reason, Pl.Prt.319b; ὅ. ἠνάγκασμαι κατηγορεῖν αὐτῶν, περὶ τούτων πρῶτον εἰπεῖν βούλομαι Lys.22.1.

German (Pape)

[Seite 296] correl. zu πόθεν, von wo, woher, als relat.; ὅθεν ῥέεν ὕδωρ, Il. 2, 307; ἐξ Ἐνετῶν, ὅθεν ἡμιόνων γένος, 852; ὅθεν ἀργύρου ἐστὶ γενέθλη, von daher, wo des Silbers Ursprung ist, ib. 857; γένος δέ μοι ἔνθεν, ὅθεν σοι, Il. 4, 58; und mit τε (vgl. ὅς), ὅθεν τέ περ οὐδ' οἰωνοὶ αὐτόετες οἰχνεῦσιν, Od. 3, 321, vgl. 4, 358. 21, 142; ὅθεν ἄρχονται, Pind. N. 2, 1; ὅθεν γεγενναμένοι, P. 5, 74, öfter; Soph. δῶμα, ὅθεν σε πατρὸς ἐκ φόνων ἤνεγκα κἀξέσωσα, El. 11; und mit der den Griechen so geläufigen Attraktion, ἐκ δὲ γῆς ὅθεν προὔκειτο, wo wir ὅπου erwarten, Trach. 698; auch in Prosa, εἰς τὸ αὐτὸ ὅθεν ἥκει ἡ ψυχή, Plat. Phaedr. 248 e; auch weshalb, ὅθεν δὲ αὐτὸ ἡγοῦμαι μὴ διδακτὸν εἶναι, δίκαιός εἰμι λέγειν, Prot. 319 b; ὅθεν ἄν τι δύνωνται μανθάνειν, von woher auch immer sie Etwas lernen können, Phaedr. 252 e; u. so auch ὅθεν δή, oder als ein Wort geschrieben ὁθενδή, ib. 267 d, u. εἴτ' ἄλλοθεν ὁθενοῦν, Legg. V, 738 c; ὅθεν περ, Rep. II, 366 d. Xen. ἀφίκοντο εἰς κώμας, ὅθεν ἀπέδειξαν λαμβάνειν τὰ ἐπιτήδεια, An. 2, 3, 14; μὴ ἡμᾶς ἀγάγοι (sc. ἐκεῖσε) ὅθεν οὐχ οἷόντε ἐξελθεῖν, 1, 3, 17; aber διεκομίζοντο εὐθὺς ὅθεν ὑπεξέθεντο παῖδας steht für ἐκεῖθεν ὅπου, Thuc. 1, 89.

Greek (Liddell-Scott)

ὅθεν: ἀναφορ. ἐπίρρ. ἀντιστοιχοῦν πρὸς τὸ δεικτικὸν τόθεν καὶ ἐρωτημ. πόθεν˙ (ἴδε τόθεν), Λατ. unde, ἐξ οὗ μέρους, Ὅμηρ., κτλ.˙ ὑπὸ πλατανίστῳ, ὅθεν ῥεεν ἀγλαὸν ὕδωρ Ἰλ. Β. 307˙ ἐξ Ἑνετῶν, ὅθεν ἡμιόνων γένος αὐτόθι 852˙ γένος δ’ ἐμοὶ ἔνθεν, ὅθεν σοὶ Δ. 58, κτλ.˙ - ὡσαύτως, ἐξ οὗ προσώπου ἢ πράγματος, ὡς τὸ unde ἐν Ὁρατ. Ὠδ. 1. 12. 17, κτλ.˙ ὅθενπερ, δηλ. ἐκ τοῦ Διός, Πινδ. Ν. 2. 1˙ τὴν τεκοῦσαν ..., ὅθενπερ αὐτὸς ἐσπάρη Σοφ. Ο. Τ. 1498˙ Φοίνιξ, ὅθενπερ τοὔνομ’ ἡ χώρα φέρει Εὐρ. Ἀποσπάς. 816.8˙ - ἑπομένων μορίων, ὅθεν δὴ Αἰσχύλ. Ἰκ. 15˙ ὅθεν τε Ὀδ. Δ. 358. β) ἐν τῷ Ἀττικῷ πεζῷ λόγῳ, ὅθεν δή, Λατ. undecunque, ἐξ οἱασδήποτε πηγῆς, καθ’ οἱονδήποτε τρόπον, Πλάτ. Φαῖδρ. 267D· οὕτω, ἄλλοθεν ὁθενοῦν, ἐξ οἱουδήποτε ἄλλου τόπου, ὁ αὐτ. ἐν Νόμ. 738C. 2) ὅταν ἡ προηγουμένη πρότασις περιέχῃ τὴν ἔννοιαν ἀρχῆς, τὸ ὅθεν ἀκολουθεῖ καθ’ ἕλξιν ἀντὶ τῶν οθι, οὗ, ὅπου. - ἐξ Ἀλύβης, ὅθεν ἀργύρου ἐστὶ γενέθλη, ἐξ Ἀλ., ὅπου ὑπάρχει φλὲψ (μεταλλεῖον) ἀργύρου, Ἰλ. Β. 857˙ ἐκ δὲ γῆς, ὅθεν προὔκειτ’ ἐκ τοῦ ἐδάφους ὅπου ἔκειτο, Σοφ. Τρ. 701˙ ὅθεν κατεῖδον ἀντὶ ἔνθεν ἵνα, ὁ αὐτ. ἐν Πρ. 782˙ ὅθεν ... ἀπέλιπε, ἀποκρίνου, ἐκ τοῦ σημείου ὅπου ἐστάθης, Πλάτ. Γοργ. 497C· περὶ τοῦ ἐναντίου ἴδε ἐν λ. κεῖθεν˙ - ὅθεν συχνάκις κεῖται μόνον ἀντὶ τοῦ ἐκεῖσε ὅθεν, Ξεν. Ἀν. 1.3, 17., 7.6, 12. ΙΙ. Παρ’ Ἀττ., ὡσαύτως ὅθεν, δι’ ὅ, δι’ ὃν λόγον, ἐξ οὗ, σφυρῶν ... κέντρα διαπείρας μέσον, ὅθεν νιν Ἑλλὰς ὠνόμαζεν Οἰδίπουν Εὐρ. Φοίν. 27˙ ὅθεν ... ἱδρύσαθ’ ἱερὸν Ἄλεξ. ἐν Ἀδήλ. 35˙ - διὰ τίνα λόγον, Πλάτ. Πρωτ. 319Β.