ὁπότερος
Πέτρος Ἰουδαίοις τάδε πρῶτα τεθέσπικε πιστοῖς → Peter has laid down the following first writing for the Jewish faithful
English (LSJ)
α, ον, Ep. ὁππότερος, as always in Hom. ; Ion. ὁκότερος Hdt.5.119 :—correlat. to πότερος, used in sg. of individuals, in pl. of groups, e.g. of two armies, Il.3.299,5.33 : 1 as Relat., which of two, ἡμέων δ' ὁπποτέρῳ θάνατος . . τέτυκται, τεθναίη Il.3.101 : with ἄν, Ep. κε, whichsoever, ὁππότερος δέ κε νικήσῃ ib.71 ; ὁπότερ' ἂν κτίσῃς A.Supp.434 (lyr.) ; ὁπότεροι ἂν κρατῶσιν X.Cyr.4.2.37. 2 as indirect interrog., Ζεὺς οἶδε... ὁπποτέρῳ θανάτοιο τέλος πεπρωμένον ἐστίν Il.3.309, cf. 22.130,23.487 ; περὶ τοῦ ὁκότερος ἡμέων πλέω ἀγαθὰ . . ἐργάσεται about the question, which of us two . ., Hdt.8.79 ; ὥστε μὴ γνῶναι ὁπότερος . . Lys.Fr.78.3, cf. Antipho 3.2.6 ; ἀσαφῶς ὁποτέρων ἀρξάντων, for ἀσαφὲς ὂν ὁπότεροι ἦρξαν, Th.4.20 : rarely in direct questions, for πότερος, prob. f.l. in Pl.Euthd.271a and Ly.212c. 3 as indef., either of two, ἐὰν . . ὁπότερος αὐτοῖν . . πράξῃ Id.Lg.868a, cf. R. 509a, X.Cyr.3.2.22, And.3.26, D.16.27 ; so ὁποτεροσοῦν Pl.Men.98d, Phlb.14c, al.; ἐξεῖναι δ' ὁποτεροισοῦν Th.5.41, cf. Arist.Pol.1319b9, al. : with οὐδέ, οὐδ' ὁπότερος (or οὐδοπ-) neither, Hero Dioptr.37. II Adv. ὁποτέρως, in which of two ways, as Relat. and indirect interrog., ὁ. ἔσται, ἐν ἀδήλῳ κινδυνεύεται Th.1.78, cf. Lys.26.5, Isoc.12.76, Pl. R.348b, etc. ; so ὁποτερωσοῦν Arist.APr.60a16, al. 2 also neut. ὁπότερον or -ερα as Adv., mostly in indirect questions, whether, folld. by ἢ . . ἤ . ., as ἐβουλεύοντο ὁκότερα ἢ παραδόντες . . ἢ ἐκλιπόντες... ἄμεινον πρήξουσι Hdt.5.119 ; by one ἤ, Ar.Nu.157 : folld. by πότερον . . ἤ . ., Pl.Erx.405c, etc.; also ὁπότερον εἴτε... εἴτε . . Isoc.12.76, cf. X.HG3.5.19.
German (Pape)
[Seite 362] ep. ὁππότερος, correl. zu πότερος, 1) relativ u. indirect fragend, we lch ervonbeiden; c. indic., Hom., welcher von uns beiden Il. 3, 7, welcher von euch beiden 3, 92 Od. 18, 46, im plur., wenn auf beiden Seiten eine Mehrzahl ist, z. B. von zwei Heeren, Il. 3, 299. 5, 33. 23, 487 u. Folgde; ὁπότερος οὖν αὐτῶν ποτέρου φίλος ἐστίν; Plat. Lys. 212 c; ὁπότερον δέ, εἴθ' ὑπὸ πάντων αἱρεθεὶς εἴτ' αὐτὸς κτησάμενος, οὐκ ἔχω λέγειν· ὁποτέρως οὖν συμβέβηκεν –, doch auf welche von beiden Arten es sich auch zugetragen hat, Isocr. 12, 76; vgl. Xen. ὁπότερα μὲν οὖν εἴτε λαθόντες ἐπέπεσον αὐτῷ, εἴτε καὶ αἰσθόμενος ὑπέμενεν, ἄδηλον, wo wir sagen »Beides ist unklar, ob – oder«, Hell. 3, 5, 19; c. conj. u. ἄν, bedingend, welcher von beiden auch, ὁππότερος δέ κε νικήσῃ, Il. 3, 71 Od. 18, 46, ὁποτέρῳ κεν εὖχος ὀρέξῃ, Il. 22, 130; und ohne ἄν, ὁπποτέροισι Ζεὺς κῦδος ὀρέξῃ, 5, 33; ὁπότερ' ἂν κτίσῃς, Aesch. Suppl. 429; ὁπότερον ἂν τύχῃ, Plat. Rep. IX, 581 c; τούτων γε ὁπ οτέρου ἂν στέρηται, II, 375 c; ὁποτέρῳ ἂν τῷ ὀνόματι χρώμεθα, Men. 87 b; ὁπότερ' ἂν ποιῇ, οὐκ ἀμφοτέρως ζηλωτόν ἐστιν, auf welche von beiden Arten er auch handeln mag, Gorg. 469; αὐτίκα μάλα παρέσονται ὁπότεροι ἂν κρατῶσι, Xen. Cyr. 4, 2, 37; – ὁπότερον – ἤ, utrum – an, Plat. Eryx. 396 c 405 c; so ὁπότερα – ἤ, nach ἀνήρετ' αὐτόν, Ar. Nubb. 157, ob – oder, wie Xen. Mem. 3, 14, 4. – 2) auch als indefinitum, Einer von beiden; Plat. Tim. 86 b Rep. IX, 589 a, ὅπῃ ἂν ἐκείνων ὁπότερον ἄγῃ, vgl. VI, 509 a; Andoc. 3, 26; Dem. 16, 27; Sp.