διατεσσάρων: Difference between revisions
ὥσπερ γὰρ ζώου τῶν ὄψεων ἀφαιρεθεισῶν ἀχρειοῦται τὸ ὅλον, οὕτως ἐξ ἱστορίας ἀναιρεθείσης τῆς ἀληθείας τὸ καταλειπόμενον αὐτῆς ἀνωφελὲς γίνεται διήγημα → for just as a living creature which has lost its eyesight is wholly incapacitated, so if history is stripped of her truth all that is left is but an idle tale | for, just as closed eyes make the rest of an animal useless, what is left from a history blind to the truth is just a pointless tale
m (Text replacement - "<i>sc</i>." to "<i>sc.</i>") |
mNo edit summary |
||
Line 1: | Line 1: | ||
{{DGE | {{DGE | ||
|dgtxt=ἡ, τό<br /><b class="num">• Alolema(s):</b> lat. | |dgtxt=ἡ, τό<br /><b class="num">• Alolema(s):</b> lat. [[diatesserum]], [[diatesserium]]</i>, <i>CIL</i> 13.10021.177 (Galia)<br /><b class="num">• Morfología:</b> [frec. escrito διὰ τεσσάρων, v. s.uu. [[διά]], τέσσαρες]<br /><b class="num">1</b> [[por medio de cuatro]] mús. ἡ δ. (<i>[[sc.]]</i> χορδῶν [[ἁρμονία]], συμφωνία) o τὸ διατεσσάρων [[la armonía a través de cuatro cuerdas]], e.e. [[intervalo de cuarta]] (cf. [[διά]] B I 4) <i>tres symphonias continet [[harmonia]], id est [[diapason]], [[hemiolion]], [[diatessaron]]</i> Mart.Cap.7.733, <i>prima igitur [[symphonia]], quae in quattuor primis modulis inuenitur, diatessaron dicitur</i> Chal.<i>Comm</i>.44, <i>toni duo et dimidius diatessaron nominantur</i> Cens.<i>Fr</i>.12.5, cf. Alex.Aphr.<i>in Sens</i>.54.13, Chal.<i>Comm</i>.46, Cassiod.<i>Inst.Diu</i>.2.5.7, Vitr.1.1.16, 5.4.7.<br /><b class="num">2</b> [[a partir de cuatro]], [[a base de cuatro]] medic., cierto [[remedio]] o [[medicamento compuesto de cuatro substancias]] [[ἀντίδοτος]] πρώτη ... [[διατεσσάρων]] καλουμένη Philum.<i>Ven</i>.10.1, <i>diatessaron, quod febrem sedat et uiscera componit</i> Marcell.Emp.20.95, cf. 22.26, Cass.Fel.69 (cf. [[διά]] B II 2), <i>CIL</i> l.c. | ||
}} | }} | ||
{{grml | {{grml | ||
|mltxt=η και διά τεσσάρων (AM διὰ τεσσάρων)<br /><b>μσν.- νεοελλ.</b><br />«το [[διατεσσάρων]] Ευαγγέλιο» — το Ευαγγέλιο που απαρτίστηκε από τον Τατιανό με παράλληλα χωρία τών τεσσάρων κανονικών Ευαγγελίων<br /><b>νεοελλ.</b><br />η [[αρμονία]] τεσσάρων χορδών ή φθόγγων, το [[διάστημα]] της τετάρτης<br /><b>μσν.</b><br />για τους μουσικολόγους του μεσαίωνα και της Αναγέννησης η καθαρή τετάρτη (ντο-φα) στη [[θεωρία]] της αρχαίας ελληνικής μουσικής. | |mltxt=η και διά τεσσάρων (AM διὰ τεσσάρων)<br /><b>μσν.- νεοελλ.</b><br />«το [[διατεσσάρων]] Ευαγγέλιο» — το Ευαγγέλιο που απαρτίστηκε από τον Τατιανό με παράλληλα χωρία τών τεσσάρων κανονικών Ευαγγελίων<br /><b>νεοελλ.</b><br />η [[αρμονία]] τεσσάρων χορδών ή φθόγγων, το [[διάστημα]] της τετάρτης<br /><b>μσν.</b><br />για τους μουσικολόγους του μεσαίωνα και της Αναγέννησης η καθαρή τετάρτη (ντο-φα) στη [[θεωρία]] της αρχαίας ελληνικής μουσικής. | ||
}} | }} |
Latest revision as of 18:30, 6 March 2023
Spanish (DGE)
ἡ, τό
• Alolema(s): lat. diatesserum, diatesserium, CIL 13.10021.177 (Galia)
• Morfología: [frec. escrito διὰ τεσσάρων, v. s.uu. διά, τέσσαρες]
1 por medio de cuatro mús. ἡ δ. (sc. χορδῶν ἁρμονία, συμφωνία) o τὸ διατεσσάρων la armonía a través de cuatro cuerdas, e.e. intervalo de cuarta (cf. διά B I 4) tres symphonias continet harmonia, id est diapason, hemiolion, diatessaron Mart.Cap.7.733, prima igitur symphonia, quae in quattuor primis modulis inuenitur, diatessaron dicitur Chal.Comm.44, toni duo et dimidius diatessaron nominantur Cens.Fr.12.5, cf. Alex.Aphr.in Sens.54.13, Chal.Comm.46, Cassiod.Inst.Diu.2.5.7, Vitr.1.1.16, 5.4.7.
2 a partir de cuatro, a base de cuatro medic., cierto remedio o medicamento compuesto de cuatro substancias ἀντίδοτος πρώτη ... διατεσσάρων καλουμένη Philum.Ven.10.1, diatessaron, quod febrem sedat et uiscera componit Marcell.Emp.20.95, cf. 22.26, Cass.Fel.69 (cf. διά B II 2), CIL l.c.
Greek Monolingual
η και διά τεσσάρων (AM διὰ τεσσάρων)
μσν.- νεοελλ.
«το διατεσσάρων Ευαγγέλιο» — το Ευαγγέλιο που απαρτίστηκε από τον Τατιανό με παράλληλα χωρία τών τεσσάρων κανονικών Ευαγγελίων
νεοελλ.
η αρμονία τεσσάρων χορδών ή φθόγγων, το διάστημα της τετάρτης
μσν.
για τους μουσικολόγους του μεσαίωνα και της Αναγέννησης η καθαρή τετάρτη (ντο-φα) στη θεωρία της αρχαίας ελληνικής μουσικής.