Ὠιδεῖον: Difference between revisions
καὶ ἤδη γε ἄπειμι παρὰ τὸν ἑταῖρον Κλεινίαν, ὅτι πυνθάνομαι χρόνου ἤδη ἀκάθαρτον εἶναι αὐτῷ τὴν γυναῖκα καὶ ταύτην νοσεῖν, ὅτι μὴ ῥεῖ. ὥστε οὐκέτι οὐδ' ἀναβαίνει αὐτήν, ἀλλ' ἄβατος καὶ ἀνήροτός ἐστιν → and now I depart for my companion, Cleinias since I have learned that for some time now his wife is unclean and she is ill because she does not flow, therefore he no longer sleeps with her but she is unavailable and untilled
m (Text replacement - "μετὰ" to "μετὰ") |
m (LSJ1 replacement) |
||
(3 intermediate revisions by the same user not shown) | |||
Line 8: | Line 8: | ||
|Transliteration C=Oideion | |Transliteration C=Oideion | ||
|Beta Code=*)widei=on | |Beta Code=*)widei=on | ||
|Definition=τό, < | |Definition=τό,<br><span class="bld">A</span> [[the Odeum]], a public building at Athens built by Pericles [[for musical performances]] ([[ᾠδαί]]), having an orchestra, And. 1.38, ''IG''22.1688.3, Eup.18D.; and other apparatus of a theatre, Paus. 1.8.6, 1.14.1; used as a [[court of law]], Ar.''V.''1109 (troch., cf. Sch.), D.59.52; for philos. disputations, Alex.25.2, D.L.7.184, Plu.2.605a; for soldiers' quarters, X.''HG''2.4.9,24; as a place for distributing corn, D.34.37: it seems to have been circular, with a peaked roof, whence the line of Cratin.71, <b class="b3">ὁ σχινοκέφαλος Ζεὺς ὁδὶ προσέρχεται ὁ Περικλέης, τᾠδεῖον ἐπὶ τοῦ κρανίου ἔχων</b>, cf. Plu.''Per.''13, [[Theophrastus|Thphr.]] ''[[Characters|Char.]]''3.4: rebuilt, after having been burnt, by Ariobarzanes, App. ''Mith.''38.<br><span class="bld">2</span> of other [[music-halls]], as that at Athens, built by Herodes Atticus, Paus.7.20.6; at Corinth, Id.2.3.6; at Patrae, Id.7.20.6; at Patara, ''Epigr.Gr.''412; at Samos, ''GDI''5702.41 (iv B. C.); at Rome, built by Hadrian, D.C.69.4; θεατροειδὲς ᾠ. ''CIG''4614 (Palestine). | ||
}} | }} | ||
{{ls | {{ls | ||
|lstext='''Ὠιδεῖον''': τό, δημόσιον [[οἰκοδόμημα]] οἰκοδομηθὲν ὑπὸ Περικλέους, ἐν Ἀθήναις, ἐν ᾧ ᾖδον ᾠδάς, ἀπήγγελλον ποιήματα, ἐτελοῦντο δὲ καὶ μουσικοὶ ἀγῶνες, εἶχε δὲ καὶ ὀρχήστραν, Ἀνδοκ. 6.14· καὶ [[ἄλλην]] σκευὴν θεατρικήν, Παυσ. 1.8, 6., 1.14, 1· ἐχρησίμευε δὲ καὶ ὡς [[δικαστήριον]], Ἀριστοφ. ἐν Σφ. 1109 ([[ἔνθα]] ἴδε τὸν Σχολ.), Δημ. 1362. 24· καὶ πρὸς φιλοσοφικὰς συζητήσεις, Ἄλεξις ἐν «Ἀσωτοδιδασκάλῳ» 1, Διογέν. Λαέρτ. 7.184, Πλούτ. 2, 605Β εἰς καιροὺς δυσχερεῖς καὶ ὡς στρατών, Ξεν. Ἑλλ. 2.4, 9 καὶ 24· καὶ ὡς [[τόπος]] πρὸς διανομὴν σίτου, Δημ. 918.9· - φαίνεται δὲ ὅτι ἦν κυκλοτερὲς μετὰ στέγης κωνοειδοῦς, Κρατῖνος ἐν «Θρᾴτταις» 1· ὁ [[σχινοκέφαλος]] [[Ζεὺς]] ὁδὶ προσέρχεται ὁ Περικλέης, τᾠδεῖον ἐπὶ τοῦ κρανίου ἔχων, πρβλ. Πλουτ. Περικλ. 13, Θεοφρ. Χαρακτ. 3· τὸ ᾠδεῖον τοῦτο ἐνεπρήσθη ὑπὸ Σύλλα τῷ 85 π.Χρ., ἀνεκαινίσθη δὲ [[ὕστερον]] ὑπὸ Ἀριοβαρζάνου Β΄ , βασιλέως τῆς Καππαδοκίας, Ἀππ. Μιθριδ. 38, Παυσ. Α΄, 20, 4. 2) τὸ [[ὄνομα]] τοῦτο ἐδόθη καὶ εἰς ἄλλα οἰκοδομήματα πρὸς μουσικὰς ἐκτελέσεις, [[οἷον]] τὸ ἐν Ἀθήναις, [[ὅπερ]] ἐκτίσθη ὑπὸ Ἡρώδου τοῦ Ἀττικοῦ, Παυσ. 7.20, 6· ἐν Κορίνθῳ, ὁ αὐτ. 2.3, 6· ἐν Πάτραις, 7.20, 6· ἐν Πατάροις, Συλλ. Ἐπιγρ. 4286· ἐν Ρώμῃ ὑπὸ Ἀδριανοῦ, Δίων Κάσσ. 69.4· θεατροειδὲς ᾠδ. Συλλ. Ἐπιγρ. Ἴδε Λεξικ. τῶν Ἑλλ. κ. Ρωμαϊκ. Ἀρχαιοτ. Σμὶθ κατὰ μετάφρ. Τσιβανοπούλου σ. 1019. | |lstext='''Ὠιδεῖον''': τό, δημόσιον [[οἰκοδόμημα]] οἰκοδομηθὲν ὑπὸ Περικλέους, ἐν Ἀθήναις, ἐν ᾧ ᾖδον ᾠδάς, ἀπήγγελλον ποιήματα, ἐτελοῦντο δὲ καὶ μουσικοὶ ἀγῶνες, εἶχε δὲ καὶ ὀρχήστραν, Ἀνδοκ. 6.14· καὶ [[ἄλλην]] σκευὴν θεατρικήν, Παυσ. 1.8, 6., 1.14, 1· ἐχρησίμευε δὲ καὶ ὡς [[δικαστήριον]], Ἀριστοφ. ἐν Σφ. 1109 ([[ἔνθα]] ἴδε τὸν Σχολ.), Δημ. 1362. 24· καὶ πρὸς φιλοσοφικὰς συζητήσεις, Ἄλεξις ἐν «Ἀσωτοδιδασκάλῳ» 1, Διογέν. Λαέρτ. 7.184, Πλούτ. 2, 605Β εἰς καιροὺς δυσχερεῖς καὶ ὡς στρατών, Ξεν. Ἑλλ. 2.4, 9 καὶ 24· καὶ ὡς [[τόπος]] πρὸς διανομὴν σίτου, Δημ. 918.9· - φαίνεται δὲ ὅτι ἦν κυκλοτερὲς μετὰ στέγης κωνοειδοῦς, Κρατῖνος ἐν «Θρᾴτταις» 1· ὁ [[σχινοκέφαλος]] [[Ζεύς|Ζεὺς]] ὁδὶ προσέρχεται ὁ Περικλέης, τᾠδεῖον ἐπὶ τοῦ κρανίου ἔχων, πρβλ. Πλουτ. Περικλ. 13, Θεοφρ. Χαρακτ. 3· τὸ ᾠδεῖον τοῦτο ἐνεπρήσθη ὑπὸ Σύλλα τῷ 85 π.Χρ., ἀνεκαινίσθη δὲ [[ὕστερον]] ὑπὸ Ἀριοβαρζάνου Β΄, βασιλέως τῆς Καππαδοκίας, Ἀππ. Μιθριδ. 38, Παυσ. Α΄, 20, 4. 2) τὸ [[ὄνομα]] τοῦτο ἐδόθη καὶ εἰς ἄλλα οἰκοδομήματα πρὸς μουσικὰς ἐκτελέσεις, [[οἷον]] τὸ ἐν Ἀθήναις, [[ὅπερ]] ἐκτίσθη ὑπὸ Ἡρώδου τοῦ Ἀττικοῦ, Παυσ. 7.20, 6· ἐν Κορίνθῳ, ὁ αὐτ. 2.3, 6· ἐν Πάτραις, 7.20, 6· ἐν Πατάροις, Συλλ. Ἐπιγρ. 4286· ἐν Ρώμῃ ὑπὸ Ἀδριανοῦ, Δίων Κάσσ. 69.4· θεατροειδὲς ᾠδ. Συλλ. Ἐπιγρ. Ἴδε Λεξικ. τῶν Ἑλλ. κ. Ρωμαϊκ. Ἀρχαιοτ. Σμὶθ κατὰ μετάφρ. Τσιβανοπούλου σ. 1019. | ||
}} | }} | ||
{{elru | {{elru | ||
|elrutext='''Ὠιδεῖον:''' τό = [[ᾠδεῖον]]. | |elrutext='''Ὠιδεῖον:''' τό = [[ᾠδεῖον]]. | ||
}} | }} |
Latest revision as of 10:11, 25 August 2023
English (LSJ)
τό,
A the Odeum, a public building at Athens built by Pericles for musical performances (ᾠδαί), having an orchestra, And. 1.38, IG22.1688.3, Eup.18D.; and other apparatus of a theatre, Paus. 1.8.6, 1.14.1; used as a court of law, Ar.V.1109 (troch., cf. Sch.), D.59.52; for philos. disputations, Alex.25.2, D.L.7.184, Plu.2.605a; for soldiers' quarters, X.HG2.4.9,24; as a place for distributing corn, D.34.37: it seems to have been circular, with a peaked roof, whence the line of Cratin.71, ὁ σχινοκέφαλος Ζεὺς ὁδὶ προσέρχεται ὁ Περικλέης, τᾠδεῖον ἐπὶ τοῦ κρανίου ἔχων, cf. Plu.Per.13, Thphr. Char.3.4: rebuilt, after having been burnt, by Ariobarzanes, App. Mith.38.
2 of other music-halls, as that at Athens, built by Herodes Atticus, Paus.7.20.6; at Corinth, Id.2.3.6; at Patrae, Id.7.20.6; at Patara, Epigr.Gr.412; at Samos, GDI5702.41 (iv B. C.); at Rome, built by Hadrian, D.C.69.4; θεατροειδὲς ᾠ. CIG4614 (Palestine).
Greek (Liddell-Scott)
Ὠιδεῖον: τό, δημόσιον οἰκοδόμημα οἰκοδομηθὲν ὑπὸ Περικλέους, ἐν Ἀθήναις, ἐν ᾧ ᾖδον ᾠδάς, ἀπήγγελλον ποιήματα, ἐτελοῦντο δὲ καὶ μουσικοὶ ἀγῶνες, εἶχε δὲ καὶ ὀρχήστραν, Ἀνδοκ. 6.14· καὶ ἄλλην σκευὴν θεατρικήν, Παυσ. 1.8, 6., 1.14, 1· ἐχρησίμευε δὲ καὶ ὡς δικαστήριον, Ἀριστοφ. ἐν Σφ. 1109 (ἔνθα ἴδε τὸν Σχολ.), Δημ. 1362. 24· καὶ πρὸς φιλοσοφικὰς συζητήσεις, Ἄλεξις ἐν «Ἀσωτοδιδασκάλῳ» 1, Διογέν. Λαέρτ. 7.184, Πλούτ. 2, 605Β εἰς καιροὺς δυσχερεῖς καὶ ὡς στρατών, Ξεν. Ἑλλ. 2.4, 9 καὶ 24· καὶ ὡς τόπος πρὸς διανομὴν σίτου, Δημ. 918.9· - φαίνεται δὲ ὅτι ἦν κυκλοτερὲς μετὰ στέγης κωνοειδοῦς, Κρατῖνος ἐν «Θρᾴτταις» 1· ὁ σχινοκέφαλος Ζεὺς ὁδὶ προσέρχεται ὁ Περικλέης, τᾠδεῖον ἐπὶ τοῦ κρανίου ἔχων, πρβλ. Πλουτ. Περικλ. 13, Θεοφρ. Χαρακτ. 3· τὸ ᾠδεῖον τοῦτο ἐνεπρήσθη ὑπὸ Σύλλα τῷ 85 π.Χρ., ἀνεκαινίσθη δὲ ὕστερον ὑπὸ Ἀριοβαρζάνου Β΄, βασιλέως τῆς Καππαδοκίας, Ἀππ. Μιθριδ. 38, Παυσ. Α΄, 20, 4. 2) τὸ ὄνομα τοῦτο ἐδόθη καὶ εἰς ἄλλα οἰκοδομήματα πρὸς μουσικὰς ἐκτελέσεις, οἷον τὸ ἐν Ἀθήναις, ὅπερ ἐκτίσθη ὑπὸ Ἡρώδου τοῦ Ἀττικοῦ, Παυσ. 7.20, 6· ἐν Κορίνθῳ, ὁ αὐτ. 2.3, 6· ἐν Πάτραις, 7.20, 6· ἐν Πατάροις, Συλλ. Ἐπιγρ. 4286· ἐν Ρώμῃ ὑπὸ Ἀδριανοῦ, Δίων Κάσσ. 69.4· θεατροειδὲς ᾠδ. Συλλ. Ἐπιγρ. Ἴδε Λεξικ. τῶν Ἑλλ. κ. Ρωμαϊκ. Ἀρχαιοτ. Σμὶθ κατὰ μετάφρ. Τσιβανοπούλου σ. 1019.
Russian (Dvoretsky)
Ὠιδεῖον: τό = ᾠδεῖον.