θάμυρις: Difference between revisions

From LSJ

νήπιοι, οἷς ταύτῃ κεῖται νόος, οὐδὲ ἴσασιν ὡς χρόνος ἔσθ᾿ ἥβης καὶ βιότου ὀλίγος θνητοῖς. ἀλλὰ σὺ ταῦτα μαθὼν βιότου ποτὶ τέρμα ψυχῇ τῶν ἀγαθῶν τλῆθι χαριζόμενος → fools, to think like that and not realise that mortals' time for youth and life is brief: you must take note of this, and since you are near the end of your life endure, indulging yourself with good things | Poor fools they to think so and not to know that the time of youth and life is but short for such as be mortal! Wherefore be thou wise in time, and fail not when the end is near to give thy soul freely of the best.

Source
(16)
 
m (LSJ2 replacement)
 
Line 1: Line 1:
{{LSJ2
|Full diacritics=θάμυρις
|Medium diacritics=θάμυρις
|Low diacritics=θάμυρις
|Capitals=ΘΑΜΥΡΙΣ
|Transliteration A=thámyris
|Transliteration B=thamyris
|Transliteration C=thamyris
|Beta Code=qa/muris
|Definition=ἡ, [[assembly]], Hsch.
}}
{{grml
{{grml
|mltxt=ἡ (Α)<br /><i>([[κατά]] τον <b>Ησύχ.</b>)</i> «[[πανήγυρις]], [[σύνοδος]] ή [[πυκνότης]] τινών».<br />[<b><span style="color: brown;">ΕΤΥΜΟΛ.</span></b> Τα [[θάμυρις]] και [[θαμυρός]] πιστοποιούν την ύπαρξη θέματος <i>θαμυ</i>-, το οποίο απαντά στο επίθ. [[θαμύς]] (<b>βλ.</b> [[θαμέες]]) παράλληλα [[προς]] το επίρρ. [[θαμά]]].
|mltxt=ἡ (Α)<br /><i>([[κατά]] τον <b>Ησύχ.</b>)</i> «[[πανήγυρις]], [[σύνοδος]] ή [[πυκνότης]] τινών».<br />[<b><span style="color: brown;">ΕΤΥΜΟΛ.</span></b> Τα [[θάμυρις]] και [[θαμυρός]] πιστοποιούν την ύπαρξη θέματος <i>θαμυ</i>-, το οποίο απαντά στο επίθ. [[θαμύς]] (<b>βλ.</b> [[θαμέες]]) παράλληλα [[προς]] το επίρρ. [[θαμά]]].
}}
}}

Latest revision as of 10:45, 31 January 2021

Click links below for lookup in third sources:
Full diacritics: θάμυρις Medium diacritics: θάμυρις Low diacritics: θάμυρις Capitals: ΘΑΜΥΡΙΣ
Transliteration A: thámyris Transliteration B: thamyris Transliteration C: thamyris Beta Code: qa/muris

English (LSJ)

ἡ, assembly, Hsch.

Greek Monolingual

ἡ (Α)
(κατά τον Ησύχ.) «πανήγυρις, σύνοδος ή πυκνότης τινών».
[ΕΤΥΜΟΛ. Τα θάμυρις και θαμυρός πιστοποιούν την ύπαρξη θέματος θαμυ-, το οποίο απαντά στο επίθ. θαμύς (βλ. θαμέες) παράλληλα προς το επίρρ. θαμά].