νεάτη: Difference between revisions

From LSJ

τύμβος, ὦ νυμφεῖον, ὦ κατασκαφὴς οἴκησις αἰείφρουρος, οἷ πορεύομαι πρὸς τοὺς ἐμαυτῆς, ὧν ἀριθμὸν ἐν νεκροῖς πλεῖστον δέδεκται Φερσέφασσ' ὀλωλότων. → Tomb, bridal chamber, eternal prison in the caverned rock, whither I go to find mine own, those many who have perished, and whom Persephone hath received among the dead. | Tomb, bridal-chamber, deep-dug eternal prison where I go to find my own, whom in the greatest numbers destruction has seized and Persephone has welcomed among the dead.

Source
m (Text replacement - " in pl." to " in plural")
m (Text replacement - "mdlsjtxt=<br />" to "mdlsjtxt=")
 
(9 intermediate revisions by the same user not shown)
Line 1: Line 1:
{{LSJ1
{{LSJ1
|Full diacritics=νεάτη
|Full diacritics=νεᾰ́τη
|Medium diacritics=νεάτη
|Medium diacritics=νεάτη
|Low diacritics=νεάτη
|Low diacritics=νεάτη
Line 8: Line 8:
|Transliteration C=neati
|Transliteration C=neati
|Beta Code=nea/th
|Beta Code=nea/th
|Definition=[ᾰ] (sc. [[χορδή]]), ἡ, Dor. νεάτα <span class="bibl">Philol.6</span>:—<span class="sense"><span class="bld">A</span> [[the lowest of the three strings]] which formed the framework of the musical scale (opp. [[μέση]], [[ὑπάτη]]), but [[the highest]] in pitch, <span class="bibl">Cratin.134</span>, <span class="bibl">Pl.<span class="title">R.</span>443d</span>:— contr. νήτη <span class="bibl">Arist.<span class="title">Ph.</span>224b34</span>, <span class="bibl"><span class="title">Metaph.</span>1018b28</span>, <span class="bibl">1057a23</span>, Alex.Eph. ap.Theon.Sm.<span class="bibl">p.140</span> H., etc.: in plural, <b class="b3">ἐπὶ τὰς νήτας… ἀναβαίνειν</b>, in declamation, Anty ll. ap. <span class="bibl">Orib.6.10.23</span>. (Orig. fem. of [[νέατος]] (A).)</span>
|Definition=[ᾰ] (''[[sc.]]'' [[χορδή]]), ἡ, Dor. [[νεάτα]] Philol.6:—nete, [[the lowest of the three strings]] which formed the [[framework]] of the [[musical]] [[scale]] (opp. [[μέση]], [[ὑπάτη]]), but the [[highest]] in [[pitch]], Cratin.134, [[Plato|Pl.]]''[[Republic|R.]]'' 443d:—contr. [[νήτη]] Arist.''Ph.''224b34, ''Metaph.''1018b28, 1057a23, Alex.Eph. ap.Theon.Sm.p.140 H., etc.: in plural, <b class="b3">ἐπὶ τὰς νήτας… ἀναβαίνειν</b>, in declamation, Anty ll. ap. Orib.6.10.23. (Orig. fem. of [[νέατος]] (A).)
}}
{{bailly
|btext=<i>par contract.</i> [[νήτη]];<br />ης (ἡ) :<br /><i>s.e.</i> [[χορδή]];<br />[[la dernière corde de la lyre]], [[la corde au son le plus aigu]].<br />'''Étymologie:''' fém. de [[νέατος]].
}}
{{elru
|elrutext='''νεάτη:''' стяж. [[νήτη]] ἡ (''[[sc.]]'' [[χορδή]]) крайняя, т. е. самая высокая струна лиры Plat., Arst.
}}
}}
{{ls
{{ls
|lstext='''νεάτη''': [ᾰ], (ἐξυπακ. [[χορδή]]), ἡ, ἡ κατωτάτη τῶν τριῶν χορδῶν, αἵτινες ἀπετέλουν τὴν ἀρχαιοτάτην μουσικὴν κλίμακα (ὧν αἱ δύο ἕτεραι ἦσαν ἡ [[μέση]] καὶ ἡ [[ὑπάτη]]), ἀλλ’ ἡ ἀνωτάτη (ὡς πρὸς τὸν τόνον τῆς φωνῆς ἢ τοῦ ἢχου) κατὰ τοὺς νεωτέρους, Κρατῖν. ἐν «Νόμοις» 14, Πλάτ. Πολ. 443D· συνῃρ. [[νήτη]], Ἀριστ. Φυσ. 5. 1, 7, Μετὰ τὰ Φυσ. 4. 11, 4., 9. 7, 2, κ. ἀλλ.· πρβλ. [[παρανήτη]]. (Κυρίως θηλ. τοῦ [[νέατος]]).
|lstext='''νεάτη''': [ᾰ], (ἐξυπακ. [[χορδή]]), ἡ, ἡ κατωτάτη τῶν τριῶν χορδῶν, αἵτινες ἀπετέλουν τὴν ἀρχαιοτάτην μουσικὴν κλίμακα (ὧν αἱ δύο ἕτεραι ἦσαν ἡ [[μέση]] καὶ ἡ [[ὑπάτη]]), ἀλλ’ ἡ ἀνωτάτη (ὡς πρὸς τὸν τόνον τῆς φωνῆς ἢ τοῦ ἢχου) κατὰ τοὺς νεωτέρους, Κρατῖν. ἐν «Νόμοις» 14, Πλάτ. Πολ. 443D· συνῃρ. [[νήτη]], Ἀριστ. Φυσ. 5. 1, 7, Μετὰ τὰ Φυσ. 4. 11, 4., 9. 7, 2, κ. ἀλλ.· πρβλ. [[παρανήτη]]. (Κυρίως θηλ. τοῦ [[νέατος]]).
}}
{{bailly
|btext=<i>par contract.</i> [[νήτη]];<br />ης (ἡ) :<br /><i>s.e.</i> [[χορδή]];<br />la dernière corde de la lyre, la corde au son le plus aigu.<br />'''Étymologie:''' fém. de [[νέατος]].
}}
}}
{{grml
{{grml
Line 21: Line 24:
{{lsm
{{lsm
|lsmtext='''νεάτη:''' [ᾰ] (ενν. [[χορδή]]), ἡ, η κατώτατη από τις [[τρεις]] χορδές που απάρτιζαν την αρχαιότατη [[μουσική]] [[κλίμακα]] (οι άλλες [[δύο]] ήταν ἡ [[μέση]] και ἡ [[ὑπάτη]]), [[αλλά]] η ανώτατη (ως προς τον τόνο της φωνής ή του ήχου) κατά τους νεότερους, σε Πλάτ.
|lsmtext='''νεάτη:''' [ᾰ] (ενν. [[χορδή]]), ἡ, η κατώτατη από τις [[τρεις]] χορδές που απάρτιζαν την αρχαιότατη [[μουσική]] [[κλίμακα]] (οι άλλες [[δύο]] ήταν ἡ [[μέση]] και ἡ [[ὑπάτη]]), [[αλλά]] η ανώτατη (ως προς τον τόνο της φωνής ή του ήχου) κατά τους νεότερους, σε Πλάτ.
}}
{{elru
|elrutext='''νεάτη:''' стяж. [[νήτη]] ἡ (sc. [[χορδή]]) крайняя, т. е. самая высокая струна лиры Plat., Arst.
}}
}}
{{mdlsj
{{mdlsj
|mdlsjtxt=<br />sc. [[χορδή]] the lowest of the [[three]] strings [[which]] formed the old [[musical]] [[scale]] (the [[other]] two [[being]] ἡ [[μέση]] and ἡ ὑπάτἠ, Plat. [from [[νέατος]]
|mdlsjtxt=sc. [[χορδή]] the lowest of the [[three]] strings [[which]] formed the old [[musical]] [[scale]] (the [[other]] two [[being]] ἡ [[μέση]] and ἡ ὑπάτἠ, Plat. [from [[νέατος]]
}}
}}

Latest revision as of 11:18, 3 March 2024

Click links below for lookup in third sources:
Full diacritics: νεᾰ́τη Medium diacritics: νεάτη Low diacritics: νεάτη Capitals: ΝΕΑΤΗ
Transliteration A: neátē Transliteration B: neatē Transliteration C: neati Beta Code: nea/th

English (LSJ)

[ᾰ] (sc. χορδή), ἡ, Dor. νεάτα Philol.6:—nete, the lowest of the three strings which formed the framework of the musical scale (opp. μέση, ὑπάτη), but the highest in pitch, Cratin.134, Pl.R. 443d:—contr. νήτη Arist.Ph.224b34, Metaph.1018b28, 1057a23, Alex.Eph. ap.Theon.Sm.p.140 H., etc.: in plural, ἐπὶ τὰς νήτας… ἀναβαίνειν, in declamation, Anty ll. ap. Orib.6.10.23. (Orig. fem. of νέατος (A).)

French (Bailly abrégé)

par contract. νήτη;
ης (ἡ) :
s.e. χορδή;
la dernière corde de la lyre, la corde au son le plus aigu.
Étymologie: fém. de νέατος.

Russian (Dvoretsky)

νεάτη: стяж. νήτη ἡ (sc. χορδή) крайняя, т. е. самая высокая струна лиры Plat., Arst.

Greek (Liddell-Scott)

νεάτη: [ᾰ], (ἐξυπακ. χορδή), ἡ, ἡ κατωτάτη τῶν τριῶν χορδῶν, αἵτινες ἀπετέλουν τὴν ἀρχαιοτάτην μουσικὴν κλίμακα (ὧν αἱ δύο ἕτεραι ἦσαν ἡ μέση καὶ ἡ ὑπάτη), ἀλλ’ ἡ ἀνωτάτη (ὡς πρὸς τὸν τόνον τῆς φωνῆς ἢ τοῦ ἢχου) κατὰ τοὺς νεωτέρους, Κρατῖν. ἐν «Νόμοις» 14, Πλάτ. Πολ. 443D· συνῃρ. νήτη, Ἀριστ. Φυσ. 5. 1, 7, Μετὰ τὰ Φυσ. 4. 11, 4., 9. 7, 2, κ. ἀλλ.· πρβλ. παρανήτη. (Κυρίως θηλ. τοῦ νέατος).

Greek Monolingual

νεάτη, δωρ. τ. νεάτα, συνηρ. τ. νήτη, ἡ (Α)
(ενν. χορδή)
1. η κατώτατη, η έσχατη από τις τρεις χορδές οι οποίες αποτελούσαν την αρχαιότατη μουσική κλίμακα
2. η ανώτατη χορδή ως προς τον τόνο της φωνής ή του ήχου.
[ΕΤΥΜΟΛ. Ουσιαστικοποιημένος τ. του θηλ. του επίθ. νέατος (I)].

Greek Monotonic

νεάτη: [ᾰ] (ενν. χορδή), ἡ, η κατώτατη από τις τρεις χορδές που απάρτιζαν την αρχαιότατη μουσική κλίμακα (οι άλλες δύο ήταν ἡ μέση και ἡ ὑπάτη), αλλά η ανώτατη (ως προς τον τόνο της φωνής ή του ήχου) κατά τους νεότερους, σε Πλάτ.

Middle Liddell

sc. χορδή the lowest of the three strings which formed the old musical scale (the other two beingμέση and ἡ ὑπάτἠ, Plat. [from νέατος